دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
لازمه رقابت جهانی، هوشمندسازی معادن است
07 خرداد 1401 - 8:56
شناسه : 28382
در گردهمایی مدیران ایمیدرو تاکید شد: مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در گردهمایی دوره‌ای این سازمان بر هوشمندسازی معادن، جذب و به کارگیری نیروی انسانی کارآمد تاکید کرده و هوشمندسازی معادن را لازمه رقابت در تراز جهانی دانستند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مدیران ستادی و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در گردهمایی دوره‌ای مدیران این سازمان، هوشمندسازی معادن را لازمه رقابت‌پذیری در تراز جهانی دانسته و بر جذب و حفظ نیروی انسانی کارآمد برای دستیابی به موفقیت در سازمان تاکید کردند.

امیر خرمی‌شاد معاون برنامه‌ریزی وتوانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این نشست اظهار داشت: اگرچه حفظ نیروی انسانی خوب و کارآمد در سازمان مهم است، اما نباید از اهمیت نگهداری و حفظ رضایت کارشناسان که وظیفه مدیران مستقیم آن‌ها است، غافل شد. کارشناسان، مشتریان داخلی سازمان هستند که مدیران باید محیط مناسب برای بروز توانمندی‌های آن‌ها فراهم کنند.

غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز، با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم و هوشمندسازی معادن، گفت: هوشمندسازی معادن از اکتشاف شروع و تا فراوری در کارخانه پیش می‌رود. ایمیدرو در حال امضای تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا هوشمندسازی معادن را آغاز کند؛ در این راستا پنج راهبرد و ۲۷ برنامه تعریف شده است و همچنین ایمیدرو تصمیم دارد تا طرح پایلوت تولید فولاد سبز در کشور را کلید بزند.

امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در گردهمایی مدیران ایمیدرو بیان کرد: در حال حاضر، بخش معدن کشور از تکنولوژی نسل دو استفاده می‌کند که برای رقابت‌پذیری و همگام شدن با سرعت بالای جهانی شدن، باید بهره‌وری را برای بخش‌های مختلف بالا برده و از تکنولوژی نسل چهار استفاده کنیم.

وی افزود: اگر صنعت فولاد تصمیم به رقابت‌پذیری گرفته باشد، باید به انقلاب صنعتی نسل چهار و قیمت تمام شده توجه کند؛ زیرا مصرف انرژی کم‌تر از نتایج هوشمندسازی در معادن است. شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با ۱۹ دانشگاه تفاهم‌نامه‌هایی را در راستای هدایت پایان‌نامه‌ها به هوش مصنوعی امضا کرده است. همچنین فراخوان شناسایی ایده در بخش‌های مختلف، ایجاد سامانه پایش به عنوان پایلوت کوچک در مجتمع سرب و روی انگوران از دیگر فعالیت‌های این شرکت در راستای دستیابی به هوشمندسازی معادن است.

تولید فولاد سبز تا سال ۲۰۲۵

بابک اشجع مدیرعامل شرکت ایریتک نیز از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایراسکو، ایریتک و مجتمع فولادمبارکه برای دستیابی به تولید فولاد سبز تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داد.

از سوی دیگر فرید دهقان مدیر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی، در این گردهمایی تصریح کرد: با حوزه دانش‌بنیان و همکاری شرکت ملی فولاد ایران در حال نهایی کردن پروژه در صنعت فولاد هستیم. علاوه‌براین، به مشارکت در حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ می‌اندیشیم.

محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، تاکید کرد: با تشکل اتاق فکر در این شرکت، تلاش بر این است تا با استفاده از شرکت‌های پیمانکاری و با رعایت کامل مسائل زیست‌محیطی در حوزه هوشمندسازی، به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد.

مجید و فایی‌فرد مدیر مرکز تحقیقات فراوری ایمیدرو نیز، با بیان چالش‌های نسل چهار صنعتی و رویکردهای نسل پنجم انقلاب صنعتی، اضافه کرد: در این نسل، حذف نیروی انسانی مطرح نیست بلکه باید به مهارت‌های نوین دسترسی یافت. این مرکز آمادگی دارد با توجه به ظرفیت خود در بحث توسعه پایدار با وجود بخش معدن و صنایع معدنی باشد. همچنین توجه به عناصر استراتژیک که پایه اصلی نسل چهار و نسل پنج انقلاب صنعتی بوده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.