چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لزوم ایجاد تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت
12 اسفند 1400 - 9:24
شناسه : 25288
صبح روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان شد که باید در بخش صنعت، معدن و تجارت به دنبال تحول جدی باشیم؛ این تحول نیازمند چارچوب مشخص و همچنین برنامه دقیق و مدبرانه است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در این مراسم که با حضور رییس اتاق اصناف، مشاور وزیر صمت، مدیران این وزارتخانه و نمایندگانی از استانداری تهران و اتاق بازرگانی برگزار شد،  از زحمات یدالله صادقی رییس سابق این سازمان تقدیر به عمل آمد و محمود سیجانی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

محمود سیجانی رییس جدید به برنامه‌های سازمان صمت استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: لکه‌های صنعتی تهران برای صنعتگران و مردم مسئله‌دار هستند و ساماندهی آن‌ها از برنامه‌های سازمان صمت تهران خواهد بود. همچنین قصد داریم در کنار جهاد کشاورزی به بحث تنظیم بازار ورود کنیم. علاوه بر این از بخش معادن نیز غافل نخواهیم شد و صادرات را که در این شرایط نیاز بسیاری به آن داریم، دنبال خواهیم کرد.

شناسایی بیش از ۸۰۰ واحد راکد

شهاب جنابی مشاور وزیر صمت نیز در این مراسم با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری صادر شد مسیر پیش روی خود را داریم که در این مسیر صنعت، معدن و تجارت نقش بسیار مهمی خواهد داشت، گفت: گواه این موضوع هم نام‌گذاری سال‌هاست که نشان می‌دهد که صنعت، معدن و تجارت چه نقشی در رسیدن به نقطه عطف در این مسیر دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های تعریف شده در حقیقت این وزارتخانه ماهیت ریل‌گذاری دارد، یادآور شد: پروژه‌ها وقتی جلو می‌روند، وزن زیادی از آن‌ها به سمت سازمان‌های استانی جهت پیدا می‌کند. درخواست و انتظار ما این است که پروژه‌ها را همگی با جدیت جلو ببریم. همچنین هم‌فکری و مشورت بایستی در این بخش به عنوان الزام در نظر گرفته شود. البته باید به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در کشور داریم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عسگری معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه بایستی در دوره جدید توفیقات بیشتری در بخش صنعت، معدن و تجارت حاصل شود، عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ واحد راکد شناخته شده در بخش صنعت داریم. البته تعداد واحدهایی که پروانه فعالیت ندارند نیز بسیار است.

وی ادامه داد: امیدواریم واحدهای تولیدی با مصوبات جدید دولت جان تازه‌ای بگیرند؛ چارکه بخش عمده صنعت تهران فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نتوانسته است خود را به روز کند. در حقیقت صنعت ما دچار پیری زودرس شده است.

در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۵ درصد داخلی‌سازی داشته‌ایم

یدالله صادقی رییس سابق سازمان صمت استان تهران، اذعان داشت: سال ۱۳۹۹ برای داخلی‌سازی و قطع وابستگی برای کل کشور عددی بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شد. یک سوم آن برای استان تهران بود که حدود ۹۵ درصد آن محقق شد.

وی افزود: این نشان دهنده آن است که آنچه را که قبلا باید برایش هزینه و از کشورهای دیگر وارد می‌شد به دست توانای تولیدکنندگان داخلی تولید شد. امسال نیز این رقم بالاتر است.

رییس سابق سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه صنایع با محدودیت هایی مواجه هستند، گفت: این محدودیت‌ها صنایع تهران را در چهل سال پیش نگه داشته است. صنایع نیاز به رشد و پیشرفت دارند و اگر امروز پیشرفتی هم کرده‌اند با تلاش خودشان بوده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که این محدودیت‌ها را برداریم و ماحصل آن به نقطه‌ای رسید که مشکلات پذیرفته و در راستای حل آن تلاش شد و امیدواریم به زودی اتفاقات مهمی برای صنعتگران استان تهران رخ دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.