جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
لزوم تبدیل فرصت‌های بالقوه به بالفعل در صنعت مس
19 آذر 1402 - 16:20
شناسه : 36192
معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی مس مطرح کرد: معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: حوزه معدنی مس می‌تواند بعد از حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بزرگ‌ترین منبع برای ایجاد برکت در اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور باشد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ملی صنایع مس ایران
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهروز رحمتی در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا ۲۰۲۳، بیان کرد: شرایط ژئوپلیتیکی ایجاد شده در منطقه، باعث شده است که این کشورها در درجه اول بتوانند با کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان و ازبکستان که آن‌ها نیز در حوزه مس فعالیت می‌کنند، تعامل کرده و با برگزاری جلسات تبادل نظر و بررسی پتانسیل‌های موجود، اقدام به همکاری کنند.

وی با اشاره به تفاهم شرکت ملی مس با سایر کشورها، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های معدنی فعال در حوزه مس فراهم کرد؛ به ویژه برای کشورهای روسیه، قزاقستان و ایران که از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر جهانی مس و همچنین از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس دنیا هستند. از این رو پس از بازدید از غرفه‌های کشورهای روسیه، قزاقستان و ارمنستان، مذاکرات اولیه را انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم با مرور این مذاکرات، به نتیجه‌ای که برای هر دو طرف ایجاد برکت کند، برسیم.

معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه معدنی مس در اقتصاد کشور، اظهار داشت: حوزه معدنی مس می‌تواند بعد از حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بزرگ‌ترین منبع برای ایجاد برکت در اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور باشد و حتی میزان حاشیه سود حوزه معدنی کشور و در راس آن صنعت مس از حوزه نفت نیز بالاتر است.

رحمتی یادآور شد: حجم ذخایر معدنی مس کشور ۱۹٫۵ میلیارد تن است و ما رتبه پنجم بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر معدنی مس جهان را بعد از کشورهایی مثل شیلی، استرالیا، پرو و روسیه در اختیار داریم.

وی با اشاره به لزوم همکاری متقابل نهادهای حاکمیتی و شرکت ملی صنایع مس ایران، تاکید کرد: امیدواریم حاکمیت، دولت‌مردان و قوه مقننه کمک کنند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این ذخایر، پتانسیل‌ها و برکاتی را که خداوند در این خاک به ودیعه گذاشته است، به محصول نهایی تبدیل کنیم و آحاد مردم از نتایج توسعه پایدار صنعت مس برخوردار شوند؛ این مسئله کمک بزرگی به اشتغال در کشور و ایجاد ارزآوری خواهد کرد.

معاون توسعه صنعتی و تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس با دارا بودن این ذخایر، پتانسیل تولید یک میلیون تن مس محتوی معدنی را پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی و اخذ مجوزهای لازم طی یک برنامه ۱۰ ساله دارا خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.