دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
لزوم جلوگیری از خام‌فروشی مواد اولیه
15 آبان 1402 - 16:40
شناسه : 35923
رئیس سندیکای آلومینیوم مطرح کرد: رئیس سندیکای آلومینیوم گفت: به سبب مشکلات به وجود آمده در حوزه تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی آلومینیوم، نتوانستیم نیاز داخل را به خوبی برطرف کنیم و همین مسئله چالش بسیار زیادی برای بازار داخل به وجود آورد؛ به طوری که آمار معاملات بورس نیز این مسئله در حوزه تقاضا را تایید می‌کند.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، هوشنگ گودرزی با اشاره به وضعیت تولید آلومینیوم در ۶ ماه نخست سال، بیان کرد: امسال تولید حدود ۷۵۰ هزار تن را در دستور کار قرار داریم؛ به طوری‌ که در ۶ ماهه نخست سال توانستیم در چهار شرکت بزرگ آلومینیومی کشور، حدود ۳۷۵ هزار تن شمش تولید کنیم که از این میزان ۱۳۲ هزار تن به واسطه بورس کالا وارد بازار داخلی شده و ۲۴۰ هزار تن دیگر صادر شده است.

وی در رابطه با جامعه هدف محصولات صادراتی، عنوان کرد: محصول عمده صادراتی، شمش آلومینیوم به چین و ترکیه بوده و صادرات سایر محصولات نیز به دلیل گران بودن مواد اولیه در بازار داخل در مقایسه با مواد اولیه صادراتی به کشورهای هدف، صفر بوده است.

رئیس سندیکای آلومینیوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی، جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات قبل از تامین نیاز داخل به منظور رفع التهابات بازار، از جمله برنامه‌های سندیکا در ۶ ماهه دوم سال جاری است.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: بورس کالا با همکاری وزارت صنایع باید برنامه‌ریزی مناسبی برای پاسخ به تقاضای بازار انجام دهد و ما نیز در سمت تولید تمام تلاش خود را به منظور پاسخگویی به عرضه‌ها انجام خواهیم داد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.