پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
لزوم صرفه‌جویی ارزی شرکت‌های بزرگ معدنی
03 مهر 1400 - 14:49
شناسه : 18256
براساس گزارش‌های منتشر شده، صرفه‌جویی ناشی از بومی‌سازی شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به ایمیدرو، از ابتدای سال 1399 تا پایان 1400، به مرز 1.3 میلیارد دلار می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این سازمان از ابتدای سال ۱۳۹۹، سیاست بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ کرد و طی این مدت، اهداف عملیاتی از شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته را پیگیری و پایش می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه، امسال شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی شامل گل‌گهر و گهرزمین، ملی صنایع مس، فولادمبارکه، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، آلومینای ایران و…، ۶۸۱ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی می‌کنند.

طی سال ۱۳۹۹ نیز به رغم برنامه‌ریزی حدود ۵۰۰ میلیون دلاری ناشی از بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، شرکت‌های مذکور بیش از ۶۱۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کردند. این در حالی است که علاوه بر رقم فوق، در طرح‌ها نیز شاهد بومی‌سازی و صرفه‌جویی ارزی بوده‌ایم.

بنا به این گزارش، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ و پایین‌دستی طی سال‌های گذشته و به ویژه ۱۶ ماه اخیر، موجب شد تا خطوط تولید در شرایط تحریم به دلیل تامین به موقع قطعات، دچار وقفه نشوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.