چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لژیونری به نام طلای سیاه
29 تیر 1400 - 15:08
شناسه : 15347
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه نفت پس از عبور از مسیر یک هزار کیلومتری از گوره به جاسک رسیده است، گفت: پنجشنبه ۳۱ تیرماه عملیات بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمان با دستور رییس‌جمهوری انجام می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه این افتخاری بزرگ برای مجموعه عظیم صنعت نفت است که بتواند در سالی که به شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین است، طرح بزرگ و ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک را به مرحله بهره‌برداری برساند و نخستین محموله نفت خام از دریای عمان و جاسک بارگیری و صادر شود، اظهار داشت: این امر علاوه بر تنوع بخشی به مبادی صادراتی کشور و توسعه منطقه مکران، باعث آبادانی، تولید و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر در این منطقه به خصوص با احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در آینده نزدیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همت همکاران ارزشمند در صنعت نفت آغاز، پیگیری و به مرحله بهره‌برداری رسیده است و ۲۵۰ پیمانکار ایرانی و تولیدکننده داخلی در این امر مشارکت داشته‌اند، افزود: در این طرح برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است که خوشبختانه در مدتی کمتر از آنچه در مصوبات نخست برآورد شده بود، با استفاده از منابع داخلی، اوراق مشارکت و سایر منابع، علی رغم شرایط سخت تحریم و کرونا آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: از افتخارات دیگر این طرح ملی، استفاده ۹۱ درصدی از توان ساخت داخل در آن است و برخی نخستین‌ها نیز درکشور با آغاز جریان این پروژه رقم خورد. به عنوان مثال ساخت تختال ورق نفت ترش، ورق عریض، انواع پمپ‌ها، شیرآلات نفتی و نیز گوی شناور از مهمترین بخش‌های ساخت داخل در این طرح محسوب می‌شود.

کرباسیان با بیان اینکه آغاز این طرح به علت عدم فروش ورق و لوله نیس (Nace) به کشور طولانی شد، بیان کرد: فولاد جزو اقلام تحریمی بود و این موضوع باعث شد ساخت تختال با توجه به امکانات داخلی پیگیری شود که خوشبختانه در این مسیر شرکت فولادمبارکه دانش لازم را کسب و تختال را تولید کرد. شرکت فولاد اکسین نیز ورق عریض را تولید و سه شرکت لوله‌سازی بزرگ کشور نیز به صورت شبانه‌روزی لوله مورد نیاز طرح فوق را تولید کردند؛ در کنار آن ساخت پمپ‌های بزرگ به همت شرکت‌های توانمند ایرانی به سرانجام رسید و شیرآلات بزرگ به همراه یک گوی شناور نیز ساخته و تعدادی نیز در حال ساخته شدن هستند که امیدواریم در مدت کوتاهی برای افزایش ظرفیت طرح به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه در حین انجام کار و پیشرفت طرح با شیوع ویروس منحوس کرونا نیز مواجه شده‌ایم که برنامه‌ریزی خاص خود را می‌طلبید، ادامه داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تمهیداتی اندیشیده شد که تجمع بین افراد کمتر باشد، تلاشگران و فعالان حاضر در این پروژه از شهرهای مختلفی بودند و مراقبت‌ها و اطمینان خاطر دادن به این عزیزان قطعا توقف در کار ایجاد می‌کرد، اما این دلسوزی در تمامی آحاد جامعه برای پیشبرد طرح وجود داشت و نیروهای کاری در این مسیر از خود گذشتگی کردند که به لطف خدا با کمترین آسیب از این مرحله نیز عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اذعان داشت: وزیر نفت شخصا جلسات مکرر پیگیری پروژه به صورت روزانه داشتند و تمامی این فعالیت‌ها با حمایت، مراقبت و پیگیری مدیریت ارشد وزارت نفت و دلسوزی مدیرانی که در بخش‌های مهندسی و اجرا بودند، به ثمر رسید.

کرباسیان در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدام‌های خوبی که در این طرح انجام شد، طراحی سامانه مدیریت پروژه بود که روزانه پیشرفت طرح را ثبت و رصد می‌کند؛ همچنین برگزاری جلسات طوفان فکری در سطوح مختلف در دستور کار بود تا ضمن مشارکت تمام افراد، برای سرعت‌بخشی به طرح نقاط قوت و ضعف تحلیل شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.