پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت ×
مبادله ۸ میلیون کالا بین ایران و اوراسیا طی ۸ ماه
01 دی 1400 - 12:09
شناسه : 22072
در هشت ماهه امسال، ‌تجارت ایران با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از لحاظ وزنی ۴۲ درصد و از لحاظ ارزش ۷۳درصد رشد داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح‌اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران با اوراسیا در هشت ماهه امسال را تشریح کرد و اظهار داشت: هشت میلیون و ۵۶۶ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۵۲ دلار کالا بین ایران و پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماهه  امسال مبادله شد که از این میزان ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۴۶ تن به ارزش دو میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۰۳ دلار از مبدا این کشورها به ایران کالا فروخته شده است.

این میزان واردات نسبت به مدت مشابه ۶۶ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. در این مدت صادرات کشور به اوراسیا نیز یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۷۲ تن به ارزش ۷۶۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار بوده است که نسبت به هشت ماهه سال گذشته تغییری در وزن نداشته، اما در ارزش کالای صادر شده ۱۸ درصد رشد پیدا کرد.

همچنین درباره میزان صادرات به اعضای اتحادیه اوراسیا نیز روسیه ۷۰۰ هزار و ۱۱۶ تن کالا به ارزش ۳۷۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۴ دلار، ارمنستان ۷۸۶ هزار و ۸۲۶ تن کالا به ارزش ۲۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۱۱ دلار، قزاقستان با ۳۱۸ هزار و ۲۰۵ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۹۲۷ دلار، قرقیزستان با ۲۸ هزار و ۶۹۵ تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۱۵ دلار و بلاروس ۵۳۳۰ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۲دلار در بازه زمانی اول فروردین‌ماه تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ از ایران خریداری شد.

گفتنی است، در رابطه با میزان واردات از پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا نیز روسیه با فروش پنج میلیون و ۷۷۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۱۵۰دلار، قزاقستان با ۹۴۲ هزار و ۱۹تن کالا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۷۱دلار، بلاروس با ۴۴۱۲ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۲۵دلار، ارمنستان با ۲۲۳۵ تن به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۴ دلار و قرقیزستان با ۵۲۴ تن به ارزش ۹۳۳ هزار و ۷۵۳ دلار، به ترتیب در جایگاه نخست تا پنجم مبدا فروش کالا به ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماهه سال جاری قرار دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.