چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مجوز سه معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری باطل شد
19 فروردین 1400 - 10:27
شناسه : 10003
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز سه معدن سنگ‌لاشه غیرفعال در چهارمحال و بختیاری، سلب صلاحیت شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نخستین جلسه شورای معادن چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: علاوه بر تذکر‌ها و اخطار‌های صادر شده برای بهره‌برداران معادن سنگ‌لاشه، مجوز این سه معدن غیرفعال با رای اعضای شورای معادن استان، سلب صلاحیت شد.

وی افزود: اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری همچنین با درخواست رفع سلب صلاحیت ۱۴ معدن در استان مخالفت کردند و براساس نظر این اعضا، معادن از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری با واگذاری یک محدوده معدنی برای استخراج دولومیت در استان موافقت کردند و تعداد برداشت ماده معدنی در این استان به ۹ معدن افزایش یافت.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: با ابقای پروانه بهره‌برداری اکتشاف سنگ تزئینی در لردگان، اکتشاف عناصر نادر خاکی در جنگل‌های بازفت کوهرنگ مخالفت و با کاهش محدوده سه معدن سنگ ‌لاشه در سامان، سلح‌چین لردگان و صدور مجوز برداشت سنگ برای تولیدات صنایع‌دستی در هفشجان شهرکرد، موافقت شد.

لازم به توضیح است که ۱۶۴ معدن با ذخایر ۷۹۶ میلیون تن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زمینه اشتغال ۹۲۴ نفر را به‌ صورت مستقیم و حدود دو هزار نفر را به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.