سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
مجوز فعال‌سازی معادن راکد رو به اتمام است
14 دی 1399 - 8:09
شناسه : 4696
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مهلت سه ماهه فعال‌سازی معادن راکد و حبس شده در حال اتمام است و به زودی مجوز اکتشاف و بهره برداری از این گونه معادن ابطال می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن مشگین ‌شهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آزادسازی معادن راکد،حبس شده و غیرفعال مصمم است و در این زمینه اختیارات خود را به شورای معادن استان‌ها واگذار کرده است.
وی بیان کرد: فرصت‌های خوبی برای اکتشافات و استخراج معادن در کشور ایجاد شده و در این زمینه معادن فلزات رنگی مثل مس و مولیبدن در اولویت حمایتی و فعال‌سازی قرار دارد.
رزم حسینی  همچنین گفت: درآمد حوزه معدن کمتر از درآمد نفت نیست به طوری که در دوره کنونی تحریم، بخش فولاد و پتروشیمی ایران توانست تا حدود زیادی اثرات منفی تحریم را رفع کند.
وی اضافه کرد: به خاطر فعال بودن بخش تولیدات معدنی، فراوانی کالای مرتبط با معدن در بازار مشهود است و برخی از کالاهای مرتبط نیز از طریق تهاتری مواد معدنی وارد بازار می شود.
وزیر صنعت،معدن و تجارت احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن در مشکین شهر را اقدامی مهم برای استفاده از ظرفیت معدنی استان اردبیل خواند و افزود: با راه‌اندازی این کارخانه، علاوه بر رونق اقتصادی، بخش اشتغال منطقه نیز فعال‌تر خواهد شد.
برای راه اندازی این واحد معدنی ، صنعتی ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و در مرحله اول احداث این واحد  ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح اعلام کرد که پنج پهنه معدنی با ۱۲ معدن دارای پروانه اکتشاف در استان اردبیل شناسایی شده که ۲ مورد آن در شهرستان مشگین ‌شهر قرار دارد.
رامین صادقی گفت: معدن مس مشکین شهر جزو معادن با ذخیره بالای کشور محسوب می شود که برآورد اولیه ذخایر آن ۱۶۰ میلیون تن است که با راه اندازی این کارخانه، مس و مولیبدن از این معدن استخراج و فرآوری خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس برآورد کارشناسان ذخایر این معدن تا سه برابر قابل افزایش است.
وی ظرفیت تولید مس در این واحد صنعتی و معدنی را ۱۰ هزار تن و ظرفیت تولید مولیبدن را نیز ۱۰۰ تن اعلام کرد.
صادقی بیان کرد: خاک ورودی بخش تولید مس و مولیبدن این واحد صنعتی از پهنه‌ای به وسعت ۳۳ کیلومتر مربع برداشت شده و کارخانه فرآوری آن نیز به وسعت ۵۰ هکتار در اراضی نزدیک معدن در مدت ۲ سال احداث می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.