جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
محاسبه حقوق دولتی معادن به صورت سامانه‌ای ضروری است
30 دی 1400 - 9:10
شناسه : 23368
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه سال به اتمام نرسیده اما تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن محقق شده؛ در واقع تاکنون حدود ۱۴۰ درصد حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۰، محقق شده و ممکن است این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ درصد نیز برسد البته بخشی از این درآمد، حقوق دولتی معوق است.
ارسال توسط : منبع : خانه ملت
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق دولتی معادن، اظهار داشت: تحقق ۴۰ هزار میلیارد تومانی که برای حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده، حتمی است، در واقع نه تنها این عدد محقق خواهد شد؛ بلکه در سال‌های آینده، می‌تواند افزایش یابد.

وی افزود: با وجود اینکه سال به اتمام نرسیده، اما تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن محقق شده است؛ در واقع تاکنون حدود ۱۴۰ درصد حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۰، محقق شده و ممکن است این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ درصد نیز برسد. البته بخشی از این درآمد، حقوق دولتی معوق است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن باید سامانه‌ای شود، گفت: نرم‌افزار مربوط به این سامانه در حال تدوین است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در وهله نخست باید میزان برداشت مواد معدنی به صورت دقیق در سامانه درج شود، در واقع سُنتی نباشد. در روش کنونی هر عددی که فرد دارای پروانه بهره‌برداری ادعا کند، ملاک قرار می‌گیرد و به میزان برداشت واقعی توجهی نمی‌شود. لذا می‌توان از طریق فاکتورهای فروش، کدال و.. اطلاعات موردنیاز را دریافت، سپس حقوق دولتی معادن را محاسبه کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.