چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
محموله فولاد خراسان در راه قاره سبز
21 خرداد 1401 - 19:17
شناسه : 28840
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: تولیدات فولاد خراسان به علت برخورداری از استانداردهای کیفی بالا در سطح بین‌المللی، به ویژه بازارهای منطقه‌ای، اعتبار مناسبی دارد و اینک زمینه صدور آن به بازارهای اروپایی فراهم شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نخستین محموله صادراتی فولاد خراسان رهسپار قاره سبز شد و این محموله پنج‌شنبه پنچم خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از بارگیری به سمت شهر پراگ در کشور جمهوری چک ارسال شد. کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، با اعلام این خبر اظهار داشت: تولیدات فولاد خراسان به علت برخورداری از استانداردهای کیفی بالا، در سطح بین‌المللی به ویژه بازارهای منطقه‌ای، دارای اعتبار مناسبی است و اینک زمینه صدور آن به بازارهای اروپایی فراهم شده است.

کسری غفوری با بیان اینکه صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی و رقابت با تولیدکنندگان دیگر کشورها موجب تقویت تولید ملی است، افزود: تولید رقابتی، مستلزم افزایش بهره‌وری، کاهش انرژی مصرفی و کاهش قیمت تمام شده است. همچنین حسین بختیاری معاون بازاریابی و فروش فولاد خراسان، در این باره گفت: بهترین راه حمایت از تولید ملی، صادرات است.

وی افزود: علی‌رغم اهمیت صادرات محصولات فولادی در ارزآوری برای کشور، در سال جاری میزان صادرات محصولات فولادی به دلیل صدور بخشنامه اخذ عوارض از محصولات صادراتی توسط ستاد محترم تنظیم بازار، دچار افت چشمگیری شد، به طوری که حجم صادرات میلگرد این مجتمع در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به نصف کاهش یافته و صادرات شمش نیز به شدت دچار چالش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که افزایش نرخ‌های جهانی در این دوره که به واسطه درگیری نظامی در اوکراین ایجاد شده، فرصتی طلایی جهت ارزآوری هر چه بیشتر تولیدکنندگان فولاد ایران به وجود آورده است اما با این مصوبه، این فرصت از دست رفت و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به درآمدهای غیرنفتی کشور وارد آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.