چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مدیران برای پیمودن ادامه مسیر توسعه نیاز به حمایت دولت دارند
11 بهمن 1400 - 10:44
شناسه : 23906
جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولان اقتصادی و صنعتی روز گذشته مورخ 10 بهمن‌ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به نمایندگی از شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور در این دیدار به ایراد سخنرانی پرداخت‌.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در جلسه با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از معیارهای مقاوم‌سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد بوده که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار است. لذا در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها، باید از روش پیچیدگی اقتصاد وارد عمل شد. البته معدن با تنوع محصول در کنار نفت می‌تواند تکمیل‌کننده و مقاوم‌ساز اقتصاد ایران باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور شده، نداشتن سیستم جامع اکتشافی است. در این زمینه باید فکری کرد، راهی ساخت و سیاستی نوشت. از نظر بنده و کارشناسان علاوه بر تکمیل زنجیره محصولات معدنی، اکتشاف نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گفت: خوشبختانه امروز با رویکرد خوب دولت و همچنین تعامل وزارت صنعت، معدن، تجارت و بنگاه‌های اقتصادی، همدلی سازنده‌ای بین بنگاه‌های اقتصادی کشور به وجود آمده است. در این راستا از جمله شرکت‌های در دولت پیشران اقتصادی هستند می‌توان به ایمیدرو، فولادمبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل‌گهر سیرجان می‌توان اشاره کرد.

عتیقی بیان کرد: از جمله دستاوردهای این شرکت‌ها برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد یورو طی پنج سال آینده است‌ که بخش عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال آغاز خواهد شد. اگر به مجموعه شرکت‌های اقتصادی اعتماد شود و ابرپروژه‌های اقتصادی کشور به این شرکت‌ها سپرده شود، این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان لوکوموتیو اقتصاد ایران، چرخ صنایع کوچک را به حرکت در آورده و باعث شکوفایی بخش مهمی از اقتصاد ایران شوند.

وی در خطاب به مقام معظم رهبری، ادامه داد: در گروه شرکت‌های گل‌گهر بیش از ۲۵ هزار نفر از کارگران، مهندسان و همچنین مدیران گذشته با روحیه جهادی، انگیزه جوانی و کار تیمی با میانگین سنی ۳۸ سال در دل کویر، باورهای خود را نمایان کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، اذعان داشت: گل‌گهر به عنوان افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی کرده، اولین منطقه‌ای است که زنجیره کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن‌اسفنجی، شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده که این تنوع محصول در خاورمیانه بی‌نظیر است.

عتیقی تصریح کرد: شرکت گل‌گهر به عنوان پنجمین شرکت بورسی ایران با نماد کگل از رشد خوبی برخوردار بوده و از ابتدای امسال بازدهی ۵۰ درصدی را تجربه کرده که با مقایسه شاخص‌ها و سایر نمادهای دیگر جزو شرکت‌های پیشرو در این زمینه است‌. استراتژی آینده گل‌گهر، بر پایه ۶ محور و با تنوع بیش از ۱۰ محصول براساس نیازهای اقتصادی کشور در حوزه معادن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همه این کارها محقق نخواهد شد مگر با لطف خداوند، کمک دولت مردمی، وزارت صمت، عزم جدی همکاران جوانم و مهم‌تر از همه حمایت پدرانه مقام معظم رهبری از شرکت گل‌گهر و شرکت‌های بزرگ جهت ایفای نقش اقتصادی آن‌ها.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گفت: در این راستا درخواستی مکتوب خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود تا در صورت صلاحدید دستور فرمایند کار گروهی با اختیارات ویژه و فراقوه‌ای، جهت حل مشکلات اکتشافات و تعیین مسیر راه شود. همچنین واگذاری پهنه معدن ۳ جنوبی گل‌گهر جهت ثبات تولید به کنسرسیوم گل‌گهر و گهرزمین با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

عتیقی در پایان با تاکید بر اینکه مدیران گام دوم وظیفه داریم برای حل مشکلات به عنوان مجریان اقتصادی کشور، تلاش بیشتری کنیم، خاطرنشان کرد: از شما خواهش دارم؛ جسارت را به مدیران کشور برگردانیم، تذکرات لازم را بفرمایید، حمایت کنید؛ انجام ماموریت تا حصول نتیجه با ما.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.