چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مردم ضرر اصلی قطع برق صنایع را خواهند دید
05 تیر 1401 - 15:15
شناسه : 29490
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید وزارت نیرو از قبل اطلاع‌رسانی درستی برای قطعی برق به صنایع داشته باشد اما این نکته هم مهم است که در نهایت ضرر قطعی برق صنایع به مردم وارد می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس، در توضیح علت برنامه وزارت نیرو برای قطعی برق صنایع، اظهار داشت: حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی تولید برق داریم که با این وضعیت نمی‌توان در اوج مصرف، برق صنایع را تامین کرد.با این حال، مقرر شده بود طبق برنامه ششم توسعه، ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش یابد و این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه حداقل پنج سال برای ساخت یک نیروگاه زمان لازم است، افزود: در چنین شرایطی برای حل مشکل تامین برق چاره‌ای جز قطعی برلی صنایع وجود ندارد به دلیل عدم تولید ۲۵ هزار مگاوات برق با ناترازی مواجهه داریم و در دولت قبل ساعت‌ها برق بدون برنامه قطع می‌شد، اما امسال دولت فعلی به سمت قطعی با برنامه برق صنایع حرکت کرد و برای این کار مشوق‌هایی در نظر گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: همچنین موافقت‌نامه‌ای بین وزرای نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت برای ساخت نیروگاه منعقد شده که این فرایندی زمان‌بر است و به همین دلیل، به عنوان راهکاری کوتاه‌مدت، دولت به سمت قطعی برق صنایع رفت تا قطعی برق مصارف خانگی بسیار کم‌تر شود، اما در مرحله نخست لازم است قبل از هر چیزی اطلاع‌رسانی درباره خاموشی‌ها به صنایع صورت گیرد.

یوسفی، بیان کرد: باید به این نکته توجه بسیار داشت که ضرر نهایی قطع برق صنایع با فاصله متوجه مردم می‌شود، وقتی برق سیمان، فولاد و شرکت‌های پتروشیمی صنعتی قطع شود، تولید محصولات آن‌ها کاهش پیدا کرده و هزینه برای فروش افزایش پیدا می‌کند، در نهایت معیشت کارگر به خطر خواهد افتاد که باید اقدامی کارساز برای حل این مشکل صورت گیرد.

نماینده اهواز در پایان خاطرنشان کرد: موضوع برق برای مردم استان‌های جنوبی حیاتی برشمرده می‌شود چراکه هزینه برق به گونه‌ای است که فشار زیادی به اقشار ضعیف و متوسط وارد می‌کند و انتظار می‌رود که بازبینی صورت گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.