سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
مرکز نوآوری معدن در آذربایجان شرقی ایجاد می شود
26 آبان 1399 - 5:25
شناسه : 1539
مرکز نوآوری معدن در آذربایجان شرقی به منظور حمایت از ایده ها و طرح های نوآورانه در حوزه معدن به همت پارک علم و فناوری استان با حمایت مجتمع مس سونگون در تبریز راه اندازی می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی روز دوشنبه در بازدید مدیرعامل مجتمع مس سونگون از ظرفیت ها و توانمندی های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: بسترسازی برای پیاده سازی ایده های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز علمی، پرورش و بقاء محصول نوآورانه و هدایت آنها تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار از اهداف ایجاد مراکز نوآوری است.

عبدالرضا واعظی از راه اندازی دومین صندوق پژوهش و فناوری استان در آینده نیز نزدیک خبر داد و افزود: این صندوق با سرمایه اولیه یکصد میلیارد ریال با مشارکت ۴۰ درصدی بخش دولتی و ۶۰ درصدی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل مجتمع مس سونگون ورزقان هم با اشاره به افزایش ذخایر معدن مس سونگون به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن و اجرای طرح های گسترده اکتشافی و توسعه ای این مجتمع، بر نیاز این مجموعه معدنی به همراهی متخصصان و بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد.

علی بیات ماکو افزود: در این راستا آماده استفاده از دانش و توان فناوران و محققان مستقر در پارک علم و فناوری و دانشگاه های منطقه و هر گونه حمایت از متخصصان و طرحهای نوآورانه هستیم.

در این بازدید ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای رفع نیازها، چالش ها و تامین و بومی سازی قطعات مورد نیاز مجموعه مس آذربایجان بررسی شد.

مجتمع مس سونگون در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

مجتمع مس سونگون با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخیره شناسایی شده تا به امروز بزرگ ترین معدن مس کشور محسوب می شود و ذخایر معدنی آن از مس سرچشمه ۳۰ درصد بیشتر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.