جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
مشکلی در تامین مالی پروژه فولاد اقلید پارس وجود ندارد
05 تیر 1402 - 12:43
شناسه : 34601
مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس: مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس در خصوص آخرین وضعیت پروژه پیشران احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در شهرستان اقلید استان فارس، گفت: این پروژه تا پایان خرداد ماه، ۹ درصد پیشرفت تجمعی داشته است.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، رضا شریفی با اشاره به پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حوزه زیرساخت‌های پروژه، بیان کرد: برق‌رسانی موقت به سایت پروژه جهت انجام عملیات صورت گرفته است و قرارداد آب‌رسانی به سایت عقد شده و در حال اجراست و جاده‌های دسترسی به محل اجرای پروژه نیز در حال حاضر قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: اقدامات مورد نیاز جهت اخذ مجوزهای زیست‌محیطی صورت گرفته و در تیر ماه، جلسه نهایی کمیسیون صدور مجوزهای زیست‌محیطی پروژه برگزار خواهد شد. با همکاری که از سوی استاندار فارس و نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرارداد انتقال برق ۲۵ مگاواتی از استان فارس منعقد شد و از ماه آینده پروژه خط ۶۳ کیلوولت از پست سورمق به سایت پروژه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس عنوان کرد: در حوزه‌های زیربنایی، با همکاری و حمایتی که از سوی مسئولان شهرستان اقلید و استان فارس صورت گرفت، مشکل خاصی نداریم. پیمانکار این طرح شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) است؛ طی جلسات متعددی که در رابطه با بخش فنی و بازرگانی این پروژه، با پیمانکار طرح صورت گرفت و با فشار مضاعفی که به پیمانکار وارد کردیم، توانستیم به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در پروژه برسیم.

شریفی ضمن تشکر از اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل مجموعه «ومعادن» و معاونان هلدینگ، اظهار داشت: با همکاری که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان سهام‌دار اصلی این شرکت شکل گرفت، سرعت پیشرفت پروژه چشمگیر بوده و موانع پیش‌روی ما به سرعت بررسی و حل شد.

وی ادامه داد: همراهی و همکاری سهام‌دار دیگر پروژه یعنی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با شرکت «ومعادن» باعث شد تا در خصوص تامین مالی هیچ مشکلی نداشته باشیم و با پیگیری‌های صورت‌ گرفته از سوی سهام‌دار اصلی، قول تامین ارزی و ریالی پروژه را گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس مطرح کرد: بدیهی است که نوسانات قیمت ارز باعث شده است تا در روند پیشرفت پروژه با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو شویم که با تدبیری که از سوی هیئت‌ مدیره صورت‌ گرفته و همچنین با همکاری پیمانکار، در تلاشیم بدون کمترین اتلاف زمانی، اجرای پروژه ادامه پیدا کند. خوشبختانه با توجه به اینکه طرح فولاد اقلید پارس، یکی از پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران است، روند اجرا و پیشرفت آن به صورت روزانه از سوی نهاد ریاست جمهوری، وزارت صمت، ایمیدرو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پیگیری می‌شود.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: اخبار خوبی در شهریور ماه در خصوص عقد قراردادهای کمپرسور و قطعات ریفورمر، برای مردم عزیز و سهام‌داران این پروژه خواهیم داشت که به محض نهایی‌ شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.