چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مصرف بیش از حد بخش صنعت از برق
18 تیر 1401 - 18:22
شناسه : 30094
طبق آمارها، بخش صنعت کشور در روز جمعه 17 تیر ماه 1401، با برخورداری از چهار هزار و ۸۱۱ مگاوات برق بیشتر بالاترین میزان مصرف طی ۱۶ روز گذشته را تجربه کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، طی هفته منتهی به ۱۷ تیر ماه، با افزایش مصرف برق در بخش خانگی و عمومی کشور، روند مصرف برق در بخش صنعت مدیریت شد تا امکان تامین برق پایدار برای همه بخش‌ها فراهم شود. طی روزهای گذشته و با کاهش دمای هوا، از میزان مصرف برق در بخش خانگی و عمومی کاسته شد و شرکت مدیریت شبکه برق توانست برق بیشتری در اختیار صنعت قرار دهد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق کشور نشان می‌دهد، شب گذشته یعنی جمعه ۱۷ تبر ماه، روند مصرف برق در بخش صنعت به بالاترین میزان خود طی ۱۶ روز اخیر رسید و این بخش توانست چهار هزار و ۸۱۱ مگاوات مصرف کند. در عین ‌حال، مصرف روزانه این بخش نیز به عدد چهار هزار و ۵۳۶ مگاوات رسید و نشان از آن دارد که نسبت به روزهای پیش‌تر، تامین برق بیشتری برای بخش صنعت شده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، در این خصوص اظهار داشت: از مجموع ۶۳۰ هزار واحد صنعتی کشور، صرفا ۵۰ هزار واحد در طرح مدیریت مصرف برق شرکت کرده و ۵۸۰ هزار واحد صنعتی از برنامه‌های مدیریت مصرف برق معاف هستند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، تنها ۱۲ ساعت طی هفته در طرح‌های مدیریت مصرف برق شرکت کنند و برای صنایع متوسط صنعتی خارج از شهرک‌ها نیز، وضعیت به همین منوال است.

اما مصرف برق در بخش خانگی، عمومی و تجاری روز گذشته به کمترین حد ممکن رسید؛ به‌گونه‌ای در ساعت ۱۴ و ۴۹ دقیقه به رقم ۵۷ هزار و ۱۹۹ مگاوات کاهش یافت. این در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان مصرف ۶۳ هزار و ۹۹۰ مگاوات بود که حدود هشت هزار مگاوات کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.