چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مصرف داخلی فولاد کشور افزایش یافت
24 تیر 1402 - 15:20
شناسه : 34953
در پایان دو ماهه ابتدایی امسال، میزان مصرف ظاهری فولاد طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری برای مقاطع طویل، شمش و محصولات فولادی، ۰.۵ تا ۳.۱ درصد افزایش یافته اما برای مقاطع تخت و آهن اسفنجی، با کاهش همراه بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده که از این میزان، یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است. این میزان ۳.۱ درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دو ماهه سال گذشته معادل یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن است.

پس از آن، در مجموع از ۶ میلیون و ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی تولیدی در دو ماهه ابتدایی سال جاری، قریب به پنج میلیون تن آن صرف مصارف داخلی شده که نسبت به چهار میلیون و ۸۱۹ هزار تن مصرف در دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییرات قابل توجهی نداشته و تنها ۱۸ هزار تن بیشتر است؛ در حالی که طی دو ماه نخست سال گذشته، سه میلیون و ۵۷۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود. این عدد در مدت مذکور سال جاری، به سه میلیون و ۵۹۶ هزار تن رسیده و فقط ۰.۵ درصد رشد پیدا کرده است.

در دو ماهه ابتدایی امسال، یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن از مقاطع تخت فولادی صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن بود، ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی نیز طی این مدت ۰.۳ درصد کاهش یافته و از ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تن، به ۶ میلیون و ۵۱۹ هزار تن رسیده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.