چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
معدن، بی‌دفاع در برابر فضای حاکمیتی کشور
02 خرداد 1401 - 17:28
شناسه : 28163
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان با بیان اینکه بخش معدن در فضای حاکمیتی اقتصادی مظلوم واقع شده است گفت: امیدوار هستیم نگرش دولت به معدن‌کاران بخش خصوصی نگاهی عادلانه همراه با قدردانی باشد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بابک اسماعیلی احمدآبادی رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان، روز دوشنبه دوم خرداد ماه به مناسبت روز معدن با بیان اینکه معدن، بخش پایه‌ تمامی کارها حتی کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: تصویر شکل گرفته از معدن‌کاران در ایران خلاف واقع است و این بخش در فضای حاکمیتی اقتصادی مظلوم واقع شده که امیدوار هستیم نگرش دولت به معدن‌کاران بخش خصوصی، نگاهی عادلانه همراه با قدردانی باشد.

وی افزود: تصویری که از معدن‌کاران در کشور ارائه شده، آن‌ها را افرادی دشمن طبیعت عنوان می‌کند که در حال تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی بوده و کوه‌های طلا در پارکینگ اتوبان‌های چهار بانده به آن‌ها اهدا شده است، اما این خلاف واقع بوده و معادن در نقاطی دورافتاده واقع شده‌اند که امکان راه‌اندازی هیچ شغلی در آن مکان‌ها، وجود نداشت.

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان که خود نیز در حوزه معدن‌داری فعالیت می‌کند، گفت: با وجود تمامی هجمه‌هایی که به معدن‌کاران وارد شده، این افراد در هر منطقه‌ای که حضور داشته‌اند توسعه و آبادانی به همراه آورده‌اند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز انجام می‌دهند.

اسماعیلی، بیان کرد: معدن‌کاران بخش خصوصی، معادن بزرگی در اختیار ندارند، اما با وجود همین ذخایر اندک و عوارض دولتی غیر قابل توجیه در کنار ایجاد شغل، مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام می‌دهند و به چرخش چرخ اقتصاد کشور در این اوضاع نابسامان اقتصادی کمک‌های شایانی کردند.

وی ادامه داد: معدن‌کاران در شرایطی که هرروز قوانین تغییرات چشمگیری می‌کند، برای ادامه کار و فعالیت اقدام به ریسک‌های بسیار بالا و سرمایه‌ خود را در نقاط دورافتاده سرمایه‌گذاری و برای مردم این سرزمین اشتغال‌زایی می‌کنند. هم‌اکنون فضای اقتصادی حاکم بر کشور در تمامی سطوح مساعد نیست و مدیریت بنگاه‌های صنعتی و معدنی از دیدگاه اقتصادی کاری بسیار مشکل است.

بی‌ثباتی قوانین

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر، دائم در حال آزمون و خطا هستیم و اقدام به وضع قوانین و صدور بخش‌نامه‌هایی می‌کنیم که نتایج آن‌ها به ندرت، منجر به بروز رویدادهای موثر در فضای حاکم بر کسب‌وکار منجر می‌‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد مشکلات بخش صنعت و معدن، ناشی از ثبات نداشتن قوانین و مقررات است و در صورت توجه و درخواست مسئولان به این مسئله مهم، تشکل بخش خصوصی قادر خواهد بود تا قوانین مزاحم را معرفی و قوانین صحیح و کاربردی را پیشنهاد کند.

نگاه دولت به بخش معدن، مثبت باشد

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان، مطرح کرد: متاسفانه تاکنون نگاه دولت‌مردان به معدن‌کاران نگاه درستی نبوده اما امیدواریم رییس‌جمهور نگاه خود را به گونه‌ای مثبت و منصفانه به این بخش تغییر دهد. استان کرمان دارای ذخایر معدنی مطلوبی بوده و باید با مدیریت صحیح این منابع، تلاش کنیم شرایط خوبی برای مردم و کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.