چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
معدن‌کاران و فناوران از ظرفیت‌های قانون معادن و معافیت مالیاتی بهره ببرند
15 تیر 1402 - 11:58
شناسه : 34807
معاون وزیر صمت: معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار بهره‌مندی معدن‌کاران و فناوران از ظرفیت‌های قانون معادن و معافیت مالیاتی و همچنین در دسترس بودن «ایمینو» برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، رضا محتشمی‌پور در بازدید از ایمینو بیان کرد: صنایع بزرگ در اقتصاد سه نقش پررنگ دارند و تامین‌کننده، ایجاد ارزش افزوده و بازار بزرگ خدمات فناوری هستند. ماموریت ما در وزارتخانه نیز تنظیم مقررات، اقدامات ترویجی و تعریف سیاست‌های تشویقی است.

وی با اشاره به اصلاحات قانون معادن و تبصره ۵ و ۱۰ آن، عنوان‌ کرد: در این تبصره‌ها برای ترویج طرح‌های نوآورانه و فناورانه آمده است، بهره‌برداران معادنی که در راستای بهره‌برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره‌وری، تحقیق و توسعه، اکتشاف و حفظ محیط‌ زیست در معدن مربوط اقدام کنند، با تایید شورای عالی معادن از پرداخت حداکثر تا ۲۰‌ درصد حقوق دولتی معاف هستند.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت ادامه‌ داد: این در حالی است که بسیاری فعالان بخش معدن از این تبصره‌ها اطلاعی ندارند و گزارش قابل‌ توجهی از عملکرد تبصره ۵ (معافیت ۲۰‌ درصد حقوق دولتی) در استان‌ها نداشتیم.

در این دیدار، مجید وفایی‌فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با اشاره به چالش‌های هوشمندسازی در معادن، عنوان کرد: تامین مالی و توسعه بازار، چالش‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است. تاکنون بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش معدن شناسایی شده است اما همچنان معادن و صنایع معدنی از اقتصاد دانش‌بنیان سهم کمی دارند.

وی افزود: ایمینو با پایش شبکه بازیگران زیست ‎بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و انعقاد تفاهم‎نامه همکاری با بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تلاش کرده هم‌افزایی ایجاد کند. همچنین در بستر سیاست‌گذاری، تعریف طرح‎های تشویقی برای معافیت‌های مالیاتی صنایع در جهت حمایت از فناوران و فراهم ‎کردن زیرساخت‎‌ها و تجهیزات لازم ضرورت دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.