سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
معدن متروکه سرب چاه در مسیر بهره‌برداری
03 شهریور 1400 - 14:23
شناسه : 16605
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک مطرح کرد؛ مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک گفت: خوشبختانه توانستیم پروانه بهره‌برداری معدن متروکه سرب چاه خربزه را به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط مجتمع معدنی سرب نخلک دریافت کنیم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عارف باقری مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک، اظهار داشت: معدن سرب چاه خربزه یکی از معادن متروکه زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۷۴ فعال بود و پس از آن به دلایل مختلف از جمله عدم فعالیت‌های اکتشافی حین استخراج و اتمام ماده معدنی، این معدن متروکه و غیرفعال شده است.

وی افزود: بر اساس مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان طی سال ۱۳۹۶ به مدت یک سال با انجام عملیات اکتشاف این معدن موافقت شد که پس از ارائه گزارش پایان عملیات و موافقت سازمان‌های مربوطه گواهی کشف با ذخیره قطعی ۱۱۰ هزار تن شامل ۲۰ درصد سرب سولفوره با عیار میانگین ۰٫۵۴ درصد و ۸۰ درصد سرب اکسید با عیار میانگین ۲٫۷۱ درصد صادر شد.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک، گفت: با تداوم عملیات اکتشاف تکمیلی و ارائه طرح بهره‌برداری، در مردادماه سال جاری پروانه بهره‌برداری معدن مذکور با ظرفیت استخراج سالانه ۲۰ هزار تن ( چهار هزار تن کانسنگ سرب سولفیدی و ۱۶ هزار تن کانسنگ سرب اکسیدی) به مدت ۶ سال به همراه یک سال عملیات تجهیز دریافت شد. در همین راستا اشتغال‌زایی مستقیم در این معدن از شروع سال دوم فعالیت به حدود ۴۰ نفر و با حداقل سرمایه‌گذاری لازم جهت تجهیز و آماده‌سازی برای بهره‌برداری بالغ بر دویست میلیارد ریال بود.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و شروع به فعالیت استخراجی این معدن علاوه بر تحرک اقتصادی و پویایی در منطقه باعث ابراز رضایت مسئولان شهرستانی و نیز مردم محلی قرار گرفت؛ چراکه هم باعث کاهش محرومیت و اشتغال خواهد شد و هم یکی از قدیمی‌ترین معادن شاخص منطقه، فعال و رنگ و بوی تازه‌ای در منطقه جاری خواهد کرد.

گفتنی است معدن سرب چاه خربزه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نایین، ۲۵ کیلومتری شمال شرق انارک و در ۱۱ کیلومتری جنوب غربی مجتمع معدنی سرب نخلک در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.