سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
معرفی پیش‌نیازهای احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان
09 تیر 1401 - 12:46
شناسه : 29699
رییس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: توجه به شاخص‌های اقتصادی و تضمین تامین مواد اولیه، به عنوان دو عامل حیاتی برای احداث کارخانه سرب و روی در منطقه کوهبنان محسوب می‌شوند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در دیدار با عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجیه اقتصادی و تضمین خوراک جهت احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان تاکید کرد.

وی افزود: پتانسیل سرب و روی کوهبنان بر کسی پوشیده نیست، اما در حال حاضر کل ظرفیت استخراج سرب و روی این منطقه ۷۰ هزار تن است که جوابگوی نیاز تامین خوراک کارخانه نخواهد بود؛ بنابراین نیازمند انجام کارهای اکتشافی و پروانه‌های بهره‌برداری بیشتر در این منطقه هستیم.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو بیان کرد: امیدواریم با همت نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بتوان اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های دولتی را سرعت بخشید و به ذخایر قطعی بیشتر برای احداث کارخانه در این منطقه دست پیدا کنیم.

جعفری صعب‌العبور بودن برخی معادن را از جمله مشکلات پیش رو دانست و گفت: شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صبانور و فولاد پایا به زودی برنامه زمان‌بندی اکتشاف خود در منطقه کوهبنان را ارائه خواهند کرد و در محدوده‌های درخواستی خود، آماده کار هستند و مشکل تامین مالی ندارند.

وی پراکندگی معادن و عدم تجمیع ذخیره را چالشی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و عنوان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و با محوریت طرح احیا معادن کوچک‌مقیاس طرح سرب و روی منطقه کوهبنان را تعریف کرده با زمان‌بندی مشخص برای توسعه کارهای اکتشافی و رشد ذخایر منطقه تلاش کنند.

شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس نیز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال به منظور ایجاد امید مردم منطقه و کاهش مهاجرت به شهرها، در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی که دنبال می‌کنیم، اعتلای صنعتی، اشتغال‌زایی و رشد تولید در این منطقه است؛ بنابراین آماده هرگونه همکاری جهت تسریع روند اخذ مجوزها و برداشتن موانع کارهای اکتشافی سرب و روی و احداث کارخانه در کوهبنان هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.