چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مقایسه‌ی نرخ زغال‌سنگ استرالیا و آمریکا
10 آذر 1399 - 8:05
شناسه : 2211
مقایسه ی قیمت هر تن زغالسنگ استرالیا و آمریکا طی یکسال اخیر نشان می دهد که نرخ این محصول استرالیا در همه حال با حاشیه ی یکسان بالاتر از زغالسنگ آمریکا بوده است که حتی در بعضی برهه های زمانی این شکاف بیشتر هم شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

در نوامبر سال ۲۰۱۹ اختلاف نرخ این محصول هر دو کشور در کمترین حالت خود بود و با اختلافی ۲ تا ۵ دلاری مابین ۱۳۰ تا ۱۳۵ دلار نوسان می کرد‌ که البته این اختلاف قیمتی به بیشترین میزان خود در یکسال اخیر رسید. جایی که در مارس ۲۰۱۹ بهای هر تن زغالسنگ استرالیا با جهشی چشمگیر به ۱۶۰ دلار در تن و این محصول امریکا به ۱۴۰ دلار در تن صعود داشت و اختلاف به ۲۰ دلار متریک تن رسید.
اما این دو کف قیمتی خود را در آگوست ۲۰۲۰ دیدند و در کمترین میزان خود معامله می شدند‌. در آن ماه قیمت هرتن از این محصول استرالیا به ۱۰۵ تا ۱۱۰ و امریکا به ۱۰۲ تا ۱۰۵ دلار سقوط کرد که بار دیگر اختلاف این دو به حداقل برسد.
در ماه های بعد و تا اکتبر ۲۰۲۰ روال افزایشی نرخ این دو موجب شده که قیمت های جدید به ترتیب به ۱۲۰ و ۱۱۵ دلار در تن افزایش یابد اما با شروع ماه نوامبر و همزمان با اعلام منع واردات زغالسنگ چین از استرالیا نرخ این محصول به کم ترین حد خود در سال های اخیر رسید تنها ۹۰ دلار درتن!
از طرفی دیگر در این وضعیت چینی ها روی به بازار آمریکا برای تامین نیازهای خود آوردند اما تولیدات امریکای پاسخگوی اشتهای فراوان چینی ها نبوده و نیست‌ و همین امر و کشش تقاضا موجب افزایش نرخ زغالسنگ آمریکا شده است.
چین برای سیرکردن اشتهای خود به منبع عظیمی مانند استرالیا نیاز دارد و از این رو قادر نبودن امریکا به پاسخ به این نیاز و افزایشی شدن قیمت زغالسنگ این کشور چین را در وضعیتی متفاوت از قبل قرار داده است که احتمالا باید بهای آن را با مبلغ بیشتر برای واردات از آمریکا بپردازند!

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.