چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ممنوعیت واردات زغال‌سنگ به نفع معادن استان است
01 شهریور 1402 - 12:18
شناسه : 35602
استاندار کرمان: استاندار کرمان گفت: اگر واردات زغال‌سنگ ممنوع و یا به ضرورت آزاد شود، بخشی از مشکل معادن استان کرمان حل خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه، محمدمهدی فداکار  در شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور سید صولت مرتوضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: زغال‌سنگ بین شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور مشترک است و اثر مستقیمی بر زندگی مردم منطقه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: با وضعیت فعلی مجموعه زغال‌سنگ یعنی عدم نوسازی و ضعف تجهیزات و امکانات، این مجموعه نه اقتصادی است و نه رضایتمندی کارگری را دارد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مجموعه زغال‌سنگ، نیازمند اجرای طرح توسعه خاص است، اظهار داشت: ظرفیت خوبی برای توسعه در این مجموعه وجود دارد اما باید نوسازی شده و از ظرفیت‌های استان هرچه در توان باشد، انجام می‌دهیم.

فداکار با اشاره به مدل و تجربه موفق در معادن زغال‌سنگ طبس، عنوان کرد : به دنبال سرمایه‌گذار برای زغال‌سنگ استان بوده و پیگیر این موضوع هستیم. اگر واردات زغال‌سنگ که در استان اصفهان صورت می‌گیرد، ممنوع و یا به ضرورت آزاد شود، بخشی از مشکل حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به درخواست کارگران رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه صنعت زغال‌سنگ مورد توجه واقع نشده است. در همین راستا از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست داریم که بسته‌های تشویقی برای کارکنان و خانواده آن‌ها، جوان‌سازی نیروی کار و… تعریف شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.