سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
مهندسی معکوس، گامی به سوی رفع مشکلات تولید
20 اسفند 1401 - 11:56
شناسه : 34134
ناصر عباسی، مدیر مهندسی آلومینیوم جنوب(سالکو) با تاکید بر استفاده از توان تولید داخل در شرایط تحریم گفت: مهندسی معکوس حرکت بزرگی برای رفع مشکلات تولید است. وی افزود: معنای مهندسی معکوس، معادل‌سازی قطعاتی است که برای تامین آن‌ها در شرایط تحریم، مشکلات نقل و انتقال ارز و خرید‌های خارجی مشکل داریم.
ارسال توسط : منبع : پول‌نیوز
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، ناصر عباسی با اعلام اینکه آلومینیوم جنوب بر اساس تکنولوژی روز پیاده شده است گفت: این پروژه در حد تاپ لول پروژه‌های جهان است، چیزی کم ندارد و از هر گوشه که به آن نگاه کنیم، به روزترین کارخانه در زمینه تولید آلومینیوم است، تکنولوژی ۴۳۰ آمپر دارد و مصرف انرژی به نسبت تولید بهتر است.

مدیر مهندسی آلومینیوم جنوب گفت: اگرچه تاسیسات این شرکت می‌تواند سال‌ها پاسخگوی تولید با کیفت مناسب باشد، اما نمیتوانیم در جا بزنیم و باید دائم خط تولید را بهبود ببخشیم و تجهیزات را به روز کنیم.

وی با اعلام اینکه وظیفه‌ی بخش مهندسی آلومینیوم جنوب، شناسایی گلوگاه‌ها است گفت: اگر نتوانیم گلوگاه‌ها را شناسایی و مدیریت کنیم، در مسیر تولید چالش ایجاد می‌شود و حتی امکان دارد به توقف خط تولید منجر شود.

عباسی با اشاره به اجرای سالن جدید کراش بک گفت: از آنجا که کراش‌بک اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، باید دائم فعال باشد و اگر متوقف شود، ضربات سنگینی به تولید تحمیل می‌کند.

تجمیع جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

وی در توضیح این مسئله گفت: واحد آند از قطعات بسیار مهم در تولید آلومینیوم است که در هنگام تولید، پوششی آن‌ها را فرا می‌گیرد که در سالن کراش بک آن‌ها را برمی داریم، بنابراین اهمیت سالن کراش‌بک بسیار زیاد است.

مدیر مهندسی آلومینیوم جنوب با اعلام اینکه مجموعه جدید کراش‌بک را احداث کردیم تا گلوگاه‌ها را برطرف کنیم گفت: خط تولید کراش بک ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشت که صفر تا صد آن‌را خودمان انجام دادیم و برای بخش‌هایی نیز از پیمانکار داخلی به صورت مناقصه استفاده کردیم.

وی به تشریح نقش واحد مهندسی در آلومینیوم جنوب پرداخت و گفت: مهمترین عملکرد واحد مهندسی، باز تولید قطعات مورد نیاز است.

عباسی از مهندسی معکوس ۴۸۰ قطعه در آلومینیوم جنوب خبر داد که ۳۰درصد آن‌ها تولید شده و در خط تولید قرار گرفته گفت: یک قالب ۵۰ تنی را به قیمت ۸۰۰ دلار وارد می‌کنیم که با دلار ۶۰هزار تومانی ۴۸میلیون تومان می‌شود در صورتی که همین قالب را با سه میلیون تومان در داخل کشور می‌سازیم.

وی با اعلام اینکه آلومینیوم از جمله صنایع پرهزینه است گفت: میزان سایش و خورندگی در خط تولید آلومینیوم بسیار بالاست، در نتیجه بسیاری از قطعات آلومینیوم مصرفی هستند که باید دائم با قطعات جدید و با کیفیت جایگزین شوند.

مدیر مهندسی آلومینیوم جنوب افزود: واحد مهندسی نقشه‌های ساخت قطعات را تهیه و روش ساخت برای آن را ایجاد می‌کند و پس از در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی، قطعات را می‌سازد.

وی به تشریح چند نمونه از اقدامات انجام شده در زمینه مهندسی معکوس پرداخت و گفت: یک قطعه که ۱۲ تن وزن دارد و باید با هزار مکافات از خارج تهیه و به شرکت برسد، به جای آنکه از خارج بخریم، با شرکت ریخته‌گری اصفهان وارد مذاکره شدیم و اصفهان این قطعه را با ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای شرکت ساخت.

عباسی با اعلام اینکه یک قالب معمولی را اگر از خارج وارد کنیم، باید ۸۰۰ دلار بابت خرید آن بپردازیم گفت: همین قالب را با سه میلیون تومان در شرکت ریخته‌گری اراک انجام دادیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.