چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
موافقت با کمتر از ۳۰ درصد تقاضای نوسازی ماشین‌آلات معدنی
11 شهریور 1402 - 16:18
شناسه : 35719
مدیر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خبر داد: مدیر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: از ۶۰۰ تقاضا برای نوسازی ماشین‌آلات معدنی، فقط پرونده ۱۷۰ دستگاه برای دریافت تسهیلات بررسی و تایید شده است.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، فرید دهقانی بیان کرد: از دی ماه پارسال، نسبت به انعقاد قرارداد با هپکو برای ایجاد تقاضای ۶۰۰ دستگاه اقدام کردیم و قرار بر این بود که یک هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اختصاص پیدا کند که آن را با انعقاد قراردادی با بانک صنعت و معدن به میزان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خلق اعتبار کنیم.

وی عنوان کرد: با فراخوانی که در سه نوبت ارائه شد، از ۶۰۰ دستگاه، ۱۷۰ دستگاه از طریق متقاضیان معدنی درخواست موثر شد که بعد از بازرسی کارشناسی توانستیم ۵۰۰ میلیارد تومان را جذب کنیم و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این منابع، پرداخت شده است. همچنین قرار شد از مرداد ماه امسال، ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه به هپکو تزریق شود تا حمایت موثری از بخش داخلی داشته باشیم.

مدیر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تصریح کرد: برای ۶۰۰ دستگاه ثبت نام شد که حدود ۲۴۰ دستگاه را توانستیم پالایش کنیم و از این ۲۴۰ دستگاه، مدارک ۱۷۰ دستگاه تایید شده است. ۷۰ درصد قیمت ماشین به صورت تسهیلات از طرف بانک عامل پرداخت خواهد شد که ۳۰ درصد آورده متقاضی خواهد بود و ما ۶ درصد یارانه سود و تسهیلات در نظر گرفتیم و ۱۷ درصد سود تهسلات پرداخت می‌شود.

دهقانی همچنین در ارتباط با نیاز سالانه به ماشین‌آلات معدنی، خاطرنشان کرد: نیاز ما برای تامین ماشین‌آلات معدنی، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که بخشی از این دستگاه‌ها امکان تولید در داخل را ندارند و به لحاظ ارزشی، ۸۰ درصد تولید از طریق دستگاه‌هایی در معادن صورت می‌پذیرد که امکان تولید داخلی آن فراهم نیست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.