یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
موفقیت معدن شمار ۲ گل‌گهر در آزمایش عملیات آتشباری
01 تیر 1400 - 16:47
شناسه : 14117
عملیات آتشباری معدن به شیوه‌های نوین برای اولین بار در معدن شماره دو گل‌گهر با موفقیت آزمایش شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در یک عملیات حفاری و آتشباری در معدن شماره ۲ گل‌گهر (شرکت گهر پویش گام) شیوه نوین پاوردِک برای اولین بار توسط تیم کارشناسان و کارگران این معدن آزمایش شد که خوشبختانه نتیجه این تکنیک موفقیت‌آمیز بود. در این راستا برنامه‌ریزی برای استفاده گسترده از آن صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، عملیات آتشباری معدن مذکور در هفت الگو و حدود ۳۶۳ چال بزرگ و کوچک صورت گرفت و طی آن ۶۸ تن مواد منفجره معدنی به کار رفت. علاوه بر این حدود ۸۰ هزار تن سنگ‌آهن و ۱۱۰ هزار تن روباره برای بارگیری حاصل شد.

به گفته کارشناسان شرکت گهر پویش گام، در روش انفجار پاوردک اضافه‌حفاری حذف می‌شود و هنگام خرج‌گذاری چال، با یک ابزار مخصوص از پرشدن انتهای آن جلوگیری و فضای خالی را برای حرکت گاز و موج انفجار به پایین فراهم می‌کند.

شایان ذکر است که اضافه حفاری در پله‌های ۱۵ متری معدن شماره ۲ معمولا بین ۲ تا ۲.۵ متر است که حذف آن میزان حفاری مورد نیاز را کاهش و موجب صرفه‌جویی و کاهش هزینه خواهد شد. هزینه‌های آتشباری در معدنکاری حدود ۱۵ درصد از کل هزینه‌های استخراج را شامل می‌شود که کاهش آن کمک بزرگی به اقتصاد معادن می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.