چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
موفق ذوب‌آهن در تولید ۵۰ نوع محصول استاندارد
09 شهریور 1400 - 15:51
شناسه : 16931
مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: 50 درصد از محصولات تولیدی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به دلیل کیفیت بالا و منطبق بودن با استانداردهای جهانی صادرات می‌شوند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدامین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: مدیریت مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان شامل چهار کارگاه با دو هزار نیرو است که توانسته‌اند با همت سایر بخش‌های کارخانه ۵۰ نوع محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا را تولید کنند.

وی افزود: بخش طراحی این مدیریت در گرید یک R&D است که توانست با تولید ریل زبانه سوزن به عنوان محصولی وارداتی از کشور فرانسه شعار خواستن، توانستن را محقق سازند. تولید ریل سال‌ها، آرزوی مردم ایران بود و ذوب‌آهن اصفهان به همت تلاشگران بخش‌های مختلف کارخانه به این آرزو جامه عمل پوشاند و ایران اسلامی را از قید و بند این وابستگی رها کرد.

در سال ۱۳۹۹ رکورد تحویل ۶۰ هزار تنی ریل را ثبت کردیم

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت، به عنوان تنها تولیدکننده انواع ریل در غرب آسیا محسوب می‌شود، گفت: در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵ هزار تن ریل به راه‌آهن جمهوری اسلامی تحویل داد‌ه‌ایم و در سال ۹۹ نیز رکورد تحویل ۶۰ هزار تنی را به ثبت رساندیم. در همین راستا برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ارتقاء تولید را در دستور کار داریم که خوشبختانه طی پنج ماهه ابتدای این سال توانستیم با تولید ریل مترو S۴۹ ،آرک TH۳۶ و…نیمی از اهداف سال جاری را به سرانجام برسانیم. همچنین توسعه سمت چپ خط نورد برای افزایش تولید محصول استراتژیک ریل نیز در دست اقدام است.

تولید آرک TH۳۶ ارز بری را به ارزآوری تبدیل کرد

یوسف‌زاده بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان در راستای تامین ایمنی معادن کشور از پنج سال گذشته تولید آرک معدن را آغاز نمود و چندی پیش نیز آرک TH۳۶ را با مقاومت بالا تولید کرد. این محصول بخشی از زنجیره تولید فولاد کشور است و تحول عظیمی را در ایمنی معادن رقم خورد. محصولی که در گذشته به دلیل وارداتی بودن، خروج ارز را در پی داشت. هم‌اکنون تلاشگران ذوب‌آهن با تولید آن، ارزآوری را رقم زدند و مقرر شد ۱۴۰ هزار تن از این محصول صادراتی تولید شود. در همین راستا حدود ۵۰ درصد از محصولات تولیدی این کارخانه عظیم آن هم در اوج تحریم‌های ظالمانه صادر می‌شد که این دستاورد مهم نشان از کیفیت بالا و مطابقت با استانداردهای روز دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن اصفهان هیچ وقفه‌ای در تولید سایر محصولات ایجاد نکرد و انواع تیرآهن‌ها، کلاف، میلگرد و… همچون گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید می‌شود، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده سبد متنوع محصولات ذوب‌آهن اصفهان در خطوط گوناگون کارگاه‌ها همواره در حال تولید است تا این کارخانه عظیم در کنار رسالت تولیدی خود به مسئولیت‌های اجتماعی نیز جامه عمل بپوشاند.

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ایران، به عنوان کشوری زلزله خیز محسوب می‌شود که سازه‌های ساخته شده در شهرها آن نیز عمدتا بتنی هستند و استحکام فشاری خوبی دارند، اما استحکام خمشی بالایی خیر. در این راستا خوشبختانه تیرآهن‌های بال پهن تولیدی ذوب‌آهن اصفهان هر دو ویژگی را دارا است. نکته دیگر اینکه سازه‌ها فلزی با سرعت بالایی ساخته شده و تا ۹۰ درصد امکان بازیافت دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.