چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
ناامیدی طلا در بازارهای جهانی
21 آذر 1402 - 15:50
شناسه : 36216
قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه 21 آذر ماه 1402، پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر در جلسه قبل، با ۳.۳ درصد افزایش به یک هزار و ۹۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از روز ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ با ۳.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۸۴ دلار و ۷۰ سنت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۸۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

از نظر فنی سطح حمایتی قیمت طلا، یک هزار و ۹۵۵ دلار در هر اونس خواهد بود و مقاومت کوتاه‌مدتی در حدود دو هزار و پنج دلار خواهیم داشت.

گزارش خوش‌بینانه مشاغل ایالات‌ متحده آمریکا در هفته گذشته، این امید را به وجود آورد که فدرال رزرو بتواند در ماه مارس ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. هم‌اکنون تمرکز بر روی گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده خواهد بود که ارائه می‌شود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که تورم کل ایالات‌ متحده در ماه نوامبر ثابت باشد و تورم اصلی با سرعت سالانه ۴ درصد ثابت باقی بماند که بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو و یا همان ۲ درصد است.

نشست دو روزه سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال، روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ با تصمیم درباره نرخ بهره و انتشار خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی پایان می‌یابد.

بر اساس گزارش «CME FedWatch Tool»، معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را در ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد بدون تغییر بگذارد و با احتمال ۷۷ درصد کاهش نرخ در ماه می را مشخص کند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، تمایل به حمایت از شمش‌های بدون بهره را دارند. بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در روز پنج‌شنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳، نشست‌های سیاست‌گذاری برگزار خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در سطح ۲۲ دلار و ۸۰ سنت ثابت باقی ماند؛ در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۰۹ دلار  و ۲۷ سنت و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۶۱ دلار و ۲۸ سنت در هر اونس رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.