چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نصب سیستم فیلتر پرس کارخانه فرآوری مهدی‌آباد به پایان رسید
25 آذر 1400 - 8:44
شناسه : 21864
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: عملیات نصب سیستم فیلتر پرس کارخانه فراوری این مجتمع اتمام یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید رضا حمایت، مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد، اظهار داشت: مدار فیلتراسیون کارخانه فراوری مجتمع شامل دو دستگاه فیلتر پرس به‌ منظور آبگیری کنسانتره سرب و کنسانتره روی است که توسط شرکت معتبر و بین‌المللی MATEC  ایتالیا، طی یکسال طراحی و ساخته شد.

وی افزود: در طراحی و ساخت این مدل فیلتر پرس با استفاده از تکنولوژی بالا (High Tech) آبگیری از ذرات ریز با ابعاد ۱۰ میکرون با اعمال فشار کاری بالای ۲۰ بار انجام می‌شود که در صنایع کشور بی‌سابقه است. بدین ترتیب فیلتر پرس فوق، قادر به تولید ۱۰ تن کنسانتره سرب و ۱۸ تن کنسانتره روی در ساعت با رطوبت ۱۰ درصد است.

معدن سرب و روی مهدی‌آباد بزرگ‌ترین معدن سرب و روی کشور محسوب می‌شود و با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار، به ‌عنوان یکی از مهمترین طرح‌های صنایع معدن ایران در زمینه تامین خوراک کارخانه‌های شمش سرب و روی کشور مطرح است. با احداث کارخانه‌های سرب و روی در این مجتمع، نزدیک به ۲٫۵ درصد فلز روی جهان تامین خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر احداث کارخانه نخست فراوری، بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مطابق برنامه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.