چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نفت از صعود قیمت هفتگی جاماند
28 مرداد 1402 - 16:25
شناسه : 35565
قیمت نفت روز جمعه 27 مرداد ماه تحت تاثیر نشانه‌های کندی تولید آمریکا، حدود یک درصد رشد پیدا کرد اما هر دو شاخص بازار جهانی برای نخستین بار در هشت هفته گذشته، با کاهش هفتگی روبه‌رو شدند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۶ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، در ۸۱ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات نفت برنت با ۶۸ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۸۴ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

پس از انتشار آماری که نشان داد تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است، هر دو شاخص به سطح بالاتری صعود کردند. کندی رشد تولید نفت آمریکا می‌تواند کمبود عرضه تا پایان امسال را تشدید کند.

این نگرانی‌ها بر اثر محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس برانگیخته شد که کمک کرد قیمت نفت از ماه ژوئن، به مدت هفت هفته متوالی صعود کند.

نفت برنت در هفت هفته منتهی به روز ۱۱ آگوست، حدود ۱۸ درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۲۰ درصد رشد پیدا کرد. با این حال، قیمت نفت هفته گذشته در پی وخامت بحران املاک در چین که به نگرانی‌ها نسبت به کندی روند احیای اقتصاد این کشور در دوران پساکرونا افزود و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازارها را تضعیف کرد، حدود ۲ درصد کاهش یافت.

راب هاورث، مدیر ارشد اوراق بهادار در بانک «مدیریت دارایی آمریکا» مطرح کرد: نگرانی سرمایه‌گذاران بین کندی رشد اقتصاد جهانی و کمبود عرضه جهانی نفت متمرکز شده است. قیمت‌ها احتمالا فعلا در بازه محدودی باقی می‌مانند.

همچنین این نگرانی وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا هنوز روند افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم را تمام نکرده است. هزینه‌های استقراض بالاتر، روی رشد اقتصادی تاثیر گذاشته است و تقاضای کلی برای نفت را کمتر می‌کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.