پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
نمایندگان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پای میز مذاکره نشستند
29 تیر 1400 - 11:26
شناسه : 15321
مشاور امور بین‌الملل و موافقت‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد خبر داد و گفت: عزم طرفین بر تسریع در مذاکرات و دستیابی به نتیجه مورد نظر است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل و موافقت‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای عضو، نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران و دستگاه‌های ذی‌ربط شامل گمرک، وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت جهاد برگزار می‌شود، لذا در این جلسه طرفین در خصوص تبدیل و تغییر متن موافقت‌نامه تجارت ترجیحی به تجارت آزاد به مرور بررسی‌های پیشین و ارائه نظرات جدید خواهند پرداخت.

مشاور امور بین‌الملل و موافقت‌نامه‌های تجاری سازمان تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این جلسات متعددی میان سر تیم‌های طرفین در خصوص کلیات این توافق و مفاد موافقت‌نامه تجارت آزاد برگزار شده بود.

شایان ذکر است که موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۵ آبان ماه سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد و مقرر شده بود مدت یک سال پس از اجرایی شدن آن، مذاکرات جهت ارتقای تجارت ترجیحی به تجارت آزاد صورت گیرد، در این راستا ایران از ۵ آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت برگزاری این مذاکرات اعلام کرده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.