چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به تولید کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی
13 آذر 1400 - 10:50
شناسه : 21285
براساس گزارش‌های منتشر شده، آمار تولید کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی در هفت ماهه منتهی به مهرماه 1400 منتشر شد.
ارسال توسط : منبع : اکوایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داده‌های اعلام شده از وضعیت تولید کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی در مدت زمان مورد بررسی نشان می‌دهد که از میان ۱۰ محصول ارزیابی شده ۵ محصول رشد تولید و ۵ محصول نیز افت تولید را تجربه کرده‌اند. رشد تولید محصولات این بخش طی هفت ماهه منتهی به مهر سال جاری در حالی ثبت شد که هیچ کدام از ۱۰ محصول ارزیابی شده رشد بالای ۵۰ درصد نداشته‌اند و بالاترین رشد تولید در این گروه به  شمش آلومینیوم با ۲۶٫۷ درصد رسیده است. با این شرایط می‌توان گفت کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز همانند منتخبین بخش صنعت روی لبه تیغ قرار گرفته‌اند و با کوچک‌ترین تغییری روند تولید در این بخش نیز تغییر خواهد کرد.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی «کاتد مس»، «شمش آلومینیوم»، «شیشه جام»، «ظروف شیشه ای» و «ظروف چینی» رشد تولید داشته اند و در مقابل «فولادخام»، «محصولات فولادی»، «آلومینا»، «کنسانتره زغالسنگ» و «سیمان» افت تولید داشته‌اند.

وضعیت تولید معدنیها

براساس داده‌های اعلام شده می‌توان گفت از میان کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی در مدت زمان مورد بررسی «شمش آلومینیوم» بیشترین رشد تولید را داشته است. طی این مدت در مجموع ۳۱۲ هزار تن شمش آلومینیوم در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶٫۷ درصدی داشت. رشد تولید «شیشه جام» هم در مدت زمان مورد بررسی برابر با ۲۳ درصد بوده، در این مدت در مجموع ۷۷۶ هزار و ۴۰۰ تن شیشه جام در کشور تولید شده است.

تولید «کاتدمس» نیز در مدت ۱۷۶ هزار و ۳۰۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴٫۴ درصدی را ثبت کرده است. گفتنی است، در میان محصولات معدنی که افت تولید داشته‌اند در مدت زمان مورد بررسی بیشترین افت به «کنسانتره زغال‌سنگ» رسیده و این محصول کاهشی ۱۱٫۳ درصدی را در ۷ ماه منتهی به مهرماه سال جاری به ثبت رسانده است. از سوی دیگر «فولاد خام» نیز در دوره زمانی مورد بررسی افتی ۴٫۹ درصدی داشته و این افت برای «آلومینا» برابر با ۲ درصد بود.  

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.