چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
نگاهی به میزان تولید کنسانتره شرکت‌های بزرگ کشور
31 مرداد 1400 - 10:55
شناسه : 16475
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ کشور طی چهار ماهه نخست سال 1400، بیش از 6 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰، حدود ۱۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۶۴ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، حدود ۱۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «معدنی و صنعتی گل‌گهر» پنج میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۴۵ تن، «معدنی و صنعتی چادرملو» چهار میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۱ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» دو میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶ تن، «گهرزمین» یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۴ تن، «سنگ‌آهن مرکزی» یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۹۴ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۶۶۹ هزار و ۳۸۷ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۶۵۹ هزار و ۶۲۸ تن، «صبانور» ۴۲۸ هزار و ۳۴ تن، «جلال آباد» ۱۷۵ هزار و ۲۱۴ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۷۸ هزار و ۳۵۱ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند.

همچنین طی چهار ماهه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ پنج میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۲۰ تن کنسانتره سنگ‌آهن به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (پنج میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۳ تن)، حدود ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. علاوه بر این میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن در تیر ماه، سه میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۲۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۲۴ تن)، ۱۹ درصد کاهش یافت.

کاهش ۶ درصدی تولید دانه‌بندی و افزایش ۴۴ درصدی ارسال طی ۴ ماهه

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه، ۳۷۸ هزار و ۱۹۸ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۴۰۲ هزار و ۵۹۳ تن)، ۶ درصد کاهش پیدا کرد. اما ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی با ۴۴ درصد افزایش از ۶۴۷ هزار و ۷۴۰ تن چهار ماهه سال ۱۳۹۹ به ۹۳۴ هزار و ۸۹۷ تن طی چهار ماهه امسال افزایش پیدا کرد.

گفتنی است، میزان تولید و ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی در تیر ماه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۴۷ هزار و ۳۱۰ تن» و «۲۴۳ هزار و ۱۱۳ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۱۱۹ هزار و ۱۸۱ تن تولید و ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ ارسال دانه‌بندی)، حاکی از افزایش ۲۴ درصدی در هر ۲ بخش است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.