چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
هدف از تشکیل کنسرسیوم حل کمبود مواد اولیه است
18 بهمن 1400 - 11:58
شناسه : 24284
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم آغاز عملیات 48 طرح بزرگ صنعتی و معدنی کشور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی به منظور برون رفت از مشکل سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، استخراج و تامین پایدار مواد اولیه واحدهای صنعتی ارائه کرد که مورد استقبال فعالان این حوزه قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم آغاز عملیات ۴۸ طرح بزرگ صنعتی و معدنی کشور با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری و تجهیزاتی شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی، اظهار داشت: هدف از تشکیل کنسرسیوم، حمایت و مشارکت در عملیات اکتشاف و استخراج پهنه‌های معدنی جدید، فارغ از  شرایط انحصار و مالکیت آن‌ها برای سرعت‌بخشی به حل چالش کمبود مواد اولیه اعم از عناصر فلزی و غیر فلزی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اقدامی عملی نسبت به خرید هشت دستگاه حفاری تا عمق دو هزار و ۷۰۰ متر اقدام نموده  که در حال حاضر در چند پهنه معدنی مشغول بکار هستند. در عین حال با اعتقاد به ضرورت داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات صنعتی و معدنی یک دستگاه  از این ماشین‌آلات حفاری برای انجام مهندسی معکوس و داخلی‌سازی در اختیار یکی از شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی کشور قرار گرفت.

گفتنی است، در ششمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی در سالن همایش‌های صدا و سیما از ۴۸ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۴۶۸ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.

این رویداد مهم به همت کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران بر اساس مدل تفاهم و همکاری دولت و شرکت‌های بزرگ اتفاق افتاد. بر اساس این مدل دولت به عنوان هدایت‌کننده، مانع‌زدا و ناظر عالی و شرکت‌ها متعهد به سرمایه‌گذاری و اجرا شدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.