چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
هرمزگان به زودی، رتبه اول تولید فولاد کشور خواهد شد
11 اردیبهشت 1401 - 11:36
شناسه : 27206
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌‌فارس، گفت: این اطمینان را خواهیم داد که بندرعباس پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی در حال اجرا، به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج‌فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن خلج‌‌طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، در دیدار با امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اینکه متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و فلزی و پتروشیمی وجود دارد، اظهار داشت: شرایط استان هرمزگان به خصوص بندرعباس برای سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب است؛ چراکه از نظر امکانات شهری، وجود نیروی متخصص، دریا، فرودگاه، اتصال به خطوط ریلی و …، شرایط مطلوبی دارد.

وی بندرعباس را دروازه توسعه کشورهای آسیای میانه دانست و افزود: کشورهای آسیای میانه، نگاه ویژه‌ای به بندرعباس دارند؛ چراکه این شهرستان از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار بوده و همین امر، بندرعباس را به یکی از بهترین نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌‌فارس، گفت: استان هرمزگان با ظرفیت تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و متعهد خواهیم شد که پس از راه‌اندازی طرح‌های فولادی در حال اجرا، بندرعباس به رتبه اول تولید فولاد کشور تبدیل می‌شود.

صادرات مطلوب در شرایط تحریم

خلج‌‌طهرانی با اشاره به وسعت پنج هزار هکتار منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌ فارس، بیان کرد: سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها، بیش از یک میلیارد دلار صادرات از این منطقه انجام شده است که شاخص قابل قبولی در شرایط تحریم محسوب می‌شود.

وی با بیان این نکته که ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه خلیج‌فارس فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: با هدف‌گذاری انجام شده، می‌توان ارتزاق بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان هرمزگان را به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم تامین کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در پایان با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه استان هرمزگان برای ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی صنایع، خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت تولید و مصرف برق در استان هرمزگان، شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش، در حال احداث نیروگاه‌های ۵۰۰ و یک هزار مگاواتی هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.