شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
همکاری مشترک عربستان و چین برای ساخت ورق فولادی
18 شهریور 1400 - 10:51
شناسه : 17495
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت بائو استیل توافق اولیه‌ای با آرامکو برای مطالعه ساخت یک کارخانه ورق فولادی در عربستان سعودی را امضا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این تفاهم‌نامه غیرالزام‌آور یکی از توافق‌نامه‌های متعددی است که غول نفتی دولتی آرامکوی سعودی روز سه‌شنبه در توسعه عظیم برنامه سرمایه‌گذاری صنعتی خود امضا کرده است.

شرکت بائو استیل که بزرگ‌ترین فولادساز چین است، در اظهارنامه‌ای به بازار سهام شانگهای اعلام کرد این شرکت‌ها قصد دارند مطالعات امکان سنجی ساخت کارخانه ورق‌های فولادی سنگین را که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز دارد، انجام دهند. در همین راستا سال گذشته توافق مشابهی با غول پوسکوی کره جنوبی امضا کرده بود.

بائو استیل همچنین اعلام کرد همکاری توافق شده مطابق با برنامه افق ۲۰۳۰ عربستان سعودی و ابتکار یک کمربند، یک جاده دولت چین است. لذا برنامه افق ۲۰۳۰ عربستان سعودی طرحی برای متنوع کردن اقتصاد این کشور و فاصله گرفتن از نفت، ابتکار کمربند و جاده نیز برنامه تجاری و زیرساخت شی جین پینگ، رییس جمهور چین است.

بر اساس گزارش رویترز، بائو استیل گفت فعالیت بین‌المللی و ساخت کارخانه‌های فولادسازی در خارج از کشور همواره بخشی از استراتژی بلندمدت این شرکت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.