چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
هند مهم‌ترین مقصد صادراتی فولاد و مواد معدنی به ایران
08 دی 1399 - 5:47
شناسه : 4209
رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: هند یکی از کشورهایی است که می تواند مقصد کالاهای صادراتی کشورمان در بخش غیرنفتی و به ویژه کالاهایی مثل فولاد باشد، با اینکه هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان است ولی می تواند برخی از نیازهای خود را از طریق ایران تامین کند.
ارسال توسط :
پ
پ

ابراهیم جمیلی رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره صادرات غیرنفتی به هند گفت: هند یکی از کشورهایی است که می تواند مقصد کالاهای صادراتی کشورمان در بخش غیرنفتی باشد به خصوص کالاهایی مثل فولاد و مس و با اینکه هند خودش یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان است ولی می تواند برخی از نیازهای خود را از طریق ایران تامین کند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در ادامه افزود: متاسفانه شرایط تحریم باعث کندی کار شده است و ما در صدد این هستیم که برای رفع این مشکل شیوه تهاتر را در پیش بگیریم و اگر موفق به این کار شویم می توانیم بگوییم یک خیز خوبی را در بخش صادرات به این کشور خواهیم داشت.
جمیلی به کالاهای مهمی که به هند صادر می‌شود پرداخت اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر صادرات محصولات معدنی مثل مس، آهن اسفنجی، آلومینیوم و فولاد به هند، یکی از تامین کنندگان اصلی این کشور در زمینه محصولات پتروشیمی هستیم و همچنین پتانسیل خوبی در زمینه صادرات خشکبار، میوه های تازه  و قیر وجود دارد و ما خیلی خوب می‌توانیم به نیازهای این کشور پهناور در زمینه صادرات پاسخ دهیم.
وی در ادامه افزود: تحریم‌ها و موضوعاتی مثل تصویب نشدن FATF  مشکلات و محدودیت هایی را به وجود آورده و این فشارها و محدودیت‌ها تاثیر منفی در سطح مبادلات دو کشور گذاشته است، اما ما باید راه های جدیدی پیدا کنیم که این محدودیت‌ها را کمتر داشته باشیم.
جمیلی در خاتمه به بحران کرونا هم اشاره کرد و افزود: قطعا بحران کرونا باعث کم شدن ارتباطات و سطح روابط کشورها شده است و هم هند از نظر فراگیری کرونا تحت فشار است و هم ایران و به طبع محدودیت های کرونا در کاهش مبادلات تاثیرگذار بوده است و ما امیدواریم این محدودیت‌های کرونا هرچه زودتر کاهش پیدا کند تا بتوانیم ارتباطات را گسترش دهیم.
شایان ذکر است برپایه آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران  در دوره هشت ماهه امسال هند حدود ۴۵۱ میلیون دلار از ایران کالاهای غیر نفتی خریداری کرده است که سهم نخست آن مربوط کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۱۴.۵ درصد بوده است.  هندی ها در این دوره محصولات آهن اسفنجی با خلوص ۹۹.۹۴ درصد آهن به وزن ۱۰۹.۹ هزار تن به ارزش ۲۱.۴ میلیون دلار با میانگین قیمت هرتن ۱۹۵ دلار از ایران خریداری کردند که سهم ۴.۸ درصدی از کل صادرات به این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین بازرگانان هندی در دوره این گزارش بالغ بر ۱۵.۵ میلیون دلار آلومینیوم کارنشده از ایران خریداری کردند که سهم ۳.۵ درصد از کل واردات غیرنفتی از کشورمان را شامل شد که در فهرست خرید این کشور جایگاه دهم را دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.