پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
هوشمندسازی خطوط معدن چادرملو توسط محققان دانشگاه امیرکبیر
22 تیر 1401 - 18:19
شناسه : 30259
مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: طرح هوشمندسازی خطوط فراوری معدن چادرملو توسط دانشگاه امیرکبیر و با همکاری دانشگاه اردکان در حال انجام است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد کریمی مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر، اظهار داشت: طرح هوشمندسازی خطوط فراوری معدن چادرملو  توسط دانشگاه امیرکبیر و با همکاری دانشگاه اردکان در حال انجام است و با اجرای این طرح که با توصیه مدیر عامل شرکت انجام می‌شود، اتفاقی نو و کارآمد در صنعت معدنی کشور به وجود می‌آید و این لازمه به‌روز شدن در عصر انقلاب صنعتی چهارم است که موضوع آن، به ‌نوعی هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایندها در خطوط تولید است.

وی با اشاره به اینکه این فرایند به ‌تدریج در خط تولید معدن چادرملو اجرایی می‌شود، افزود: هدف از این اقدام تولید محصولات باکیفیت‌تر، ارزان‌تر، با بهره‌وری بیشتر و حفاظت بیشتر از محیط‌زیست است.

مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر، بیان کرد: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این پروژه بسیار جسورانه وارد شده است؛ چراکه هوشمندسازی از موضوعات بسیار مهم بین‌المللی تلقی می‌شود و تلاش چادرملو این بوده که بتواند در این حوزه پیشگام باشد.

گفتنی است، هوشمندسازی، کمک بسیار بزرگی در تصمیم‌گیری به مدیران می‌کند تا  بهبود محصولات و اقتصادی کردن فرایندها را دنبال کنند. در حال حاضر، تمامی عملیات معدن‌کاری چادرملو به صورت هوشمند در واحد دیسپچینگ مجتمع معدنی، نظارت و کنترل می‌شود که با ابتکار و خلاقیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه یزد و حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طراحی و راه‌اندازی شده است و مقرر شده این فرایند هوشمندسازی در تمامی واحدهای و خطوط تولید نیز تعمیم داده شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.