پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
هیدروژن مهمان آلومینا
29 خرداد 1400 - 15:42
شناسه : 13958
شرکت ریوتینتو و دولت استرالیا به دنبال راه‌های برای کاهش آلاینده‌های کربنی هستند. در همین راستا این شرکت در نظر دارد با حمایت دولت استرالیا مطالعات استفاده از هیدروژن به جای گاز طبیعی در تصفیه آلومینا را آغاز کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا ARENA اعلام کرد: هزینه انجام این مطالعات که در آن فرایند تصفیه با تکنولوژی‌های آزمایشگاهی در ملبورن شبیه‌سازی می‌شود، ۹۲۵ هزار دلار برآورد شده است که نیمی از آن را آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا تامین خواهد کرد.

دارن میلر مدیرعامل آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا، اظهار داشت: کشف روش‌ها و راه‌های تکنولوژی‌های جدید استفاده از انرژی پاک گامی حیاتی برای تولید آلومینیوم سبز خواهد بود.

گفتنی است، از آنجایی که استرالیا دومین تولیدکننده جهانی آلومینیوم محسوب می‌شود، تولید آلومینا یک چهارم از آلودگی‌های دی اکسید کربن در این کشور را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل یافتن راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای مد نظر دولت استرالیا قرار گرفت. لذا از آنجایی که ریوتینتو یک سوم از ظرفیت تولید آلومینای این کشور را در اختیار دارد، در راستای مطالعات آزمایشگاهی این پروژه مورد حمایت دولت استرالیا قرار می‌گیرد.

تولید آلومینیوم علت انتشار ۲٫۶ درصد از گازهای گلخانه‌ای در جهان

موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی در تازه‌ترین گزارش خود، گفت: صنعت آلومینیوم طی سال گذشته میلادی، ۲٫۶ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را به خود اختصاص داده است که ۷۰ درصد آن مربوط به چین می‌شود. همچنین طی این مدت، حدود ۶۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید آلومینیوم مربوط به انرژی‌های مورد استفاده در این بخش بوده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.