جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
واقعیت یا گمان؟
04 مرداد 1400 - 11:13
شناسه : 15511
مدیر امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود ذخایر خوبی از ماده معدنی سرب و روی در معدن آلبلاغ اسفراین وجود داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد ابراهیمی مدیر امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایمیدرو در حال انجام فعالیت‌های مطالعاتی و اکتشافی برای پی بردن به مقدار ذخیره ماده معدنی سرب و روی در منطقه است، اظهار داشت: مرحله اول مطالعات و اکتشافات در این منطقه به پایان رسیده و مرحله دوم در حال انجام است. لذا اکنون ایمیدرو در حال جاده‌کشی برای ورود ماشین‌آلات حفاری به این معدن است تا با استفاده از آن‌ها تونل‌هایی را حفر و میزان ذخیره معدنی را مشخص کند.

وی در ارتباط با ساخت واحد فراوی سرب و روی در این معدن نیز افزود: ایمیدرو در مکان‌هایی که معدن متعلق به این سازمان بوده با توجه به وجود ذخایر خوب مواد معدنی، واحدهای فراوری نیز احداث کرده است.

مدیر امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در این منطقه نیز ذخایر خوبی از سرب و روی کشف شود، این واحد فراوری نیز ساخته خواهد شد.

شایان ذکر است که معدن آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین قرار دارد که دارای ذخایر سرب و روی بوده و طی چند سال گذشته برداشت‌کنندگان غیرمجاز به این منطقه روی آورده و به صورت غیرمجاز از معدن برداشت می‌کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.