چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واگذاری استخراج سنگ معدن بزرگ غوریان
07 تیر 1401 - 18:04
شناسه : 29622
سخنگوی وزارت معادن افغانستان گفت: یک شرکت ایرانی در بخش استخراج معدن بزرگ غوریان ابراز آمادگی کرده است و در صورت توافق استخراج این معدن و دو معدن دیگر در غور به شرکت‌های ایرانی واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مفتی عصمت‌الله برهان سخنگوی وزارت معادن افغانستان، اظهار داشت: یک شرکت ایرانی علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج سنگ معدن بزرگ غوریان اعلام کرده است. در صورت توافق، کار استخراج بخشی بزرگی از این معدن و دو معدن دیگر در ولایت غور به شرکت‌های ایرانی واگذار می‌شود.

وی همچنین در ادامه از تمایل یک شرکت آمریکایی به استخراج معدن آهن حاجی‌گگ در بامیان خبر داد و گفت: این شرکت آمریکایی به دنبال سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیاردی در بخش معدن است.

سخنگوی وزارت معادن طالبان، گفت: چند روز قبل یک هییتی از این شرکت سفر به افغانستان داشته و با مقامات وزارت معادن رایزنی کرده است. پیشنهاد این شرکت در حال بررسی است و بر اساس منافع ملی افغانستان این قرارداد با این شرکت به امضا خواهد رسید.

برهان در پایان معادن افغانستان را سرمایه‌ مردم این کشور خواند و خاطرنشان کرد: طالبان تنها در صورتی اجازه استخراج معادن را صادر خواهد کرد که این اقدام در راستای منافع ملی باشد. معدن آهن حاجی‌گگ و معدن آهن غوریان از بزرگ‌ترین معادن آهن در سطح کشور افغانستان و جهان بوده و کار استخراج آن در توسعه اقتصادی این کشور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.