چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واگذاری معادن آذربایجان غربی به سرمایه‌گذاران جدید
24 اسفند 1399 - 12:52
شناسه : 9016
استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد؛ استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برخی افراد به بهانه سرمایه‌گذاری و بدون اخذ مجوز اهلیت‌سنجی، سرمایه‌های معدنی استان را به تملک درآورده‌اند، گفت: سرمایه‌گذاران فاقد اهلیت در معادن استان، خلع ید می‌شوند تا بستر برای افراد دارای اهلیت، فراهم شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای معادن با تاکید بر توجه بیشتر متولیان امر به جلسات واگذاری معادن، اظهار داشت: با وجود نقش حوزه معدن در تولید و اشتغال‌زایی، این بخش رشد چندانی نکرده است. بنابراین شکوفایی بخش معدن با تسامح و تعارف میسر نمی‌شود و کمیته‌های اهلیت‌سنجی در این زمینه، باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در بُعد معدن، سرشار از منابع خدادادی است اما متاسفانه فعالیت خاصی برای بهره‌برداری و استفاده مناسب از این منابع صورت نمی‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های مهم معدن استان شد و گفت: امروز برخی افراد با نیت‌های مختلف، مجوزهای طولانی‌مدت گرفته‌اند ولی در این زمینه کاری صورت نگرفته است. بنابراین تصمیم بر آن شد که معادن به بهره‌برداران جدید واگذار شود.

شهریاری اهلیت سرمایه‌گذاران در حوزه معدن را شرط لازم برای اعطای مجوز عنوان کرد و ادامه داد: این اهلیت باید توسط مراجع ذی‌صلاح شامل توانمندی مالی، توجیه فنی، اقتصادی و پیوست اجتماعی مورد تایید قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنبال افرادی باشیم که علاوه بر تخصص فنی، بنیه مالی نیز داشته باشند تا بتوانند اشتغال و سودآوری لازم برای تحرک‌بخشی به توسعه استان فراهم کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.