چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واگذاری ۸۰ معدن در خراسان شمالی به بخش خصوصی
29 اردیبهشت 1400 - 15:30
شناسه : 12442
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، گفت: ۸۰ فقره مجوز معدن و محدوده معدنی غیرفعال استان که از بهره‌برداران سلب صلاحیت شده، از طریق مزایده واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین حاجی بگلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: مزایده واگذاری معادن غیرفعال استان خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۲۸ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۴ فقره محدوده معدنی که غیرفعال است از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود و مابقی پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشفی است که به علت غیرفعال بودن از بهره‌بردار قبلی سلب صلاحیت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، گفت: متقاضیانی که در این مزایده برنده شوند، اما کار اکتشاف و فعال‌سازی معدن را انجام ندهند معدن از آنان سلب صلاحیت می‌شود. در این راستا طی سال گذشته حدود ۴۵ معدن غیرفعال به علت نپرداختن حقوق دولتی و عدم رعایت بهره‌برداران به تعهدات خود، معادن از آن‌ها پس گرفته شد.

بگلو بیان کرد: معدنکاران باید این موضوع که معادن جزو انفال به حساب می‌آیند را مورد توجه قرار دهند؛ چراکه در صورت عدم پرداخت حقوق دولتی، راهی جز اعمال ماده ۲۰ توسط قانون وجود ندارد. در این راستا ۱۱ معدن غیرفعال استان در مزایده دی ماه سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شدند.

براساس این گزارش، اکنون از ۲۵۴ معدن ثبت شده در استان، ۱۲۰ فقره فعال و مابقی غیرفعال هستند. علاوه بر این میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰هزار تن برآورد شده است.

شایان ذکر است که سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می‌شود. و میزان سرمایه‌گذاری توسط معدنکاران استان یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است. از ۶۸ ماده معدنی در کشور، ۲۸ نوع آن در خراسان شمالی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.