چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وجود ۵٫۹ میلیارد تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی
11 بهمن 1400 - 12:39
شناسه : 23912
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان 5.9 میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در دیدار با الهویردی دهقان و یوسف داوودی نمایندگان شهرستان‌های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی، جدیت در همکاری و تعامل بین مسئولان استانی به عنوان خادمین مردم را بستری مهم برای ارتقا جایگاه صنعتی، معدنی و تجاری استان دانست و اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده معدنی، منابع سرشاری از کانی‌های فلزی و استراتژیک را دارد و باید براساس برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های موجود در شهرستان‌ها، گفت: بیشترین ظرفیت استخراج اسمی در معادن مس و بیشترین میزان ذخیره قطعی در نفلین سینیت قرار دارد.

پرنیان با بیان اینکه توجه به رونق تولید و رفع موانع تولید به‌ویژه در جلسات ستاد تسهیل شهرستان‌ها از عمده‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، تصریح کرد: فعال شدن شورای معادن و برگزاری جلسات هفتگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش‌ روی حوزه‌های معدنی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان با تاکید بر پیگیری فعال شدن معادن راکد در شهرستان‌ها و اهمیت بهره‌مندی مردم استان از این ظرفیت‌های معدنی، خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی و تمام مسئولان پای‌کار هستند تا مردم اثربخشی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استانی را به عینه شاهد باشند.

گفتنی است، در ادامه این دیدارها نمایندگان مردم شهرستان‌های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر پیگیری تمامی اهداف پیش‌بینی شده مسئولان استانی به‌ویژه در خصوص مگاپروژه‌هایی نظیر نفلین سینیت سراب و استقلال مس سونگون تا تحقق کامل تاکید کردند و اتحاد بین نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس را در راستای حفظ و حراست از منافع استان و کشور فرصتی برای ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در منطقه دانستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.