سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ورزقان در مسیر تبدیل شدن به ثقل اقتصادی کشور
25 شهریور 1400 - 8:49
شناسه : 17856
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ استاندار آذربایجان شرقی در مراسم احداث کارخانه تولید کاتد مس مجتمع مس آذربایجان گفت: اتفاق مهمی که امروز برای اقتصاد استان و ورزقان رخ می‌دهد، کم‌تر از روزی نیست که کنسانتره در این منطقه استخراج شد؛ اگر به مصالح بلندمدت نگاه کنیم، ارزش‌افزوده‌ و رونق اقتصادی که ایجاد می‌شود، ورزقان را به نقطه ثقل اقتصاد استان و کشور تبدیل خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم احداث کارخانه تولید کاتد مس مجتمع مس آذربایجان، اظهار داشت: به خاطر همین زحمات و تلاش‌ها نه تنها در صنعت مس؛ بلکه تمامی مجموعه فعالیت‌های‌ اقتصادی استان با توجه به تحریم‌های ظالمانه نه تنها چرخه اقتصاد کشور از حرکت متوقف نشد؛ بلکه رونق اقتصادی نیز داشتیم. در همین راستا ارزش سرمایه‌گذاری‌های داخلی، خارجی و صادرات غیرنفتی که مهم‌ترین شاخص اشتغال و بیکاری است، با افتخار می‌گویم نرخ بیکاری ایران را از ۹٫۳ درصد به ۷٫۴ درصد کاهش داد.

وی افزود: طی سه سال فعالیت بنده، ۳ پروژه اولویت‌دار شامل ذوب مس، نفلین‌سینیت سراب و ایجاد قطب سوم خودرو را مطرح کردیم که خوشبختانه در این روزها آخر مدیریت استانداری؛ خداوند را شاکرم هر سه طرح در مرحله اجرا قرار دارند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر روزی شهرستان‌هایی مثل اهر، سراب، ورزقان، کلیبر و خداآفرین جزو شهرستان‌های مهاجرفرست استان بودند؛ در حال حاضر خوشبختانه یک مهاجرت معکوس شروع شده است، اما این به جهت همین زحمات و تلاش‌ها و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و توسعه است. علاوه بر این برای ذوب مس و نفلین‌سینیت سراب دو سه بار تا مرحله عقد و امضای قرارداد پیش رفتیم، اما به دلیل تحریم‌های موجود این اتفاق محقق نشد.

پورمحمدی بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز تمام مدیران استانی و کشوری همراهی کردند تا این طرح وارد فاز اجرایی شود. لذا از تک تک این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم. همچنین خوشبختانه قرارداد نفیلن‌سینیت و قطب سوم خودروهای تجاری نیز امضا شد که دو تا سه سال اجرای آن زمان خواهد برد.

وی به بحث مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت و ادامه داد: شرکت مس درآمد خوبی از معدن دارد؛ بنابراین لازم است در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود کمک بیشتری کند. در حوزه ورزش، بهداشت ‌و درمان، آموزش و … باید کارهای اصولی انجام شود. در این شهرستان هنوز مدارس کانکسی داریم که این متاسفانه در شأن منطقه نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اکنون ظرفیت معدنی خیلی خوبی داریم، در رأس آن معدن، صنعت و کشاورزی؛ انسان‌های توانمند، کارآمد و کاربلدی هم قرار دارد. همه می‌دانند که برداشت معدن و استقرار صنعت تنها مهم نیست. در حال حاضر مسئله بحث توسعه پایدار است. لذا باید تلاش کنیم که در کنار توان بالقوه‌ای که بالفعل می‌رسانیم؛ در قسمت‌های دیگر آسیبی به طبیعت زده نشود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.