چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وزارت صمت ویرانگر فولاد
11 مرداد 1400 - 12:31
شناسه : 15724
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد؛ عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه تصمیمات خلق‌الساعه وزارت صنعت، معدن وتجارت به بخش فولاد خسارت وارد کرده است، گفت: بخشنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به صنعت فولاد خسارت زد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صنعت کشور این روزها در کنار محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها و همچنین شرایط شیوع ویروس کرونا با برخی معضلات داخلی نیز روبه‌رو است که در این مورد می‌توان به اعمال برخی تصمیمات یک شبه از سوی دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد. در همین راستا این تصمیمات زیان‌هایی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد و در عین حال باعث بروز مشکلاتی در فروش داخلی و خارجی شرکت‌ها نیز می‌شود.

بهادر احرامیان عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین ضرر حاصل از تصمیمات خلق‌الساعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گره زدن تنظیم بازار داخل به صادرات است که شرکت‌ها را ملزم به رعایت برخی موارد داخلی در برابر صدور مجوز برای صادرات می‌کند.

وی افزود: این بزرگ‌ترین سیاست‌گذاری اشتباه دست‌اندرکاران بود که رقم خورد و در مقابل، نه تنها قیمت‌ها کنترل نشد، بلکه موجب صدمه به صادرات بخش فولاد کشور و کاهش اعتبار شرکت‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی شد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به بخشنامه سال گذشته در خصوص صادرات فولاد توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت، گفت: این بخشنامه خسارت زیادی به شرکت‌های فولادی وارد کرد و براساس برآوردها هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم که به صنعت فولاد وارد شد، حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همین بخشنامه‌ها بر روی مشتریان طرف معامله نیز اثرگذار بوده و شرکت‌های ایرانی را در زمره سازمان‌هایی با قوانین کم‌ثبات قرار می‌دهد. به همین دلیل طرف‌های مقابل در معامله خواستار تخفیف می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.