چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پایان ناخوش قیمت طلا
03 تیر 1400 - 12:58
شناسه : 14226
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنج‌شنبه سوم تیر ماه، با تقویت مجدد دلار پس از اظهارات رییس فدرال‌رزرو، افت کرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۵ به وقت تهران، با ۰.۱۷ درصد افت  به یک هزار و ۷۷۵.۷۶ دلار بازگشت. همچنین شاخص دلار در مقابل ارزهای مهم جهان باز هم به رکورد ۲ ماهه ۹۲.۴۰۸ واحد نزدیک شد و تا این لحظه به ۹۱.۸۳ واحد رسیده است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا نیز تا این لحظه ۰.۴۱ درصد افت و به یک هزار و ۷۷۶.۱۰ دلار رسید. البته سیگنال‌های مبهم از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث شده است قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر با نوساناتی روبه‌رو شود.

شایان ذکر است که در حالی که هفته گذشته بیانیه فدرال‌رزرو در پایان اجلاس سیاست‌گذاری آن، که از ۲ بار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ خبر می‌داد، باعث شده بود ارزش دلار بالا رفته و قیمت جهانی طلا ۶ درصد سقوط کند، سپس اظهارات رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا عجله‌ای برای بالا بردن نرخ بهره ندارد، باعث افت ارزش دلار و تقویت قیمت طلا شد، اما در معاملات امروز با کمرنگ شدن تاثیر این اظهارات قیمت دلار مجدد رشد کرد تا قیمت جهانی طلا را تحت فشار قرار دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.