پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
پذیره‌نویسی صندوق اونیکس​​​​​​​ آغاز شد
28 مرداد 1402 - 15:31
شناسه : 35544
امروز شنبه 28 مرداد ماه، ﺻﻨﺪوق سرمایه‌گذاری در اوراق ﺑﻬﺎدار ﺑﺎ درآﻣﺪ ﺛﺎﺑﺖ کیمیا با نماد «اونیکس» بر اساس ﻣﺠﻮز ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻮرس و اوراق ﺑﻬﺎدار، از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﺮاﺑﻮرس اﯾﺮان پذیره‌نویسی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شرکت ملی صنایع مس ایران
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، چنانچه سقف تعیین شده جهت پذیره‌نویسی قبل از انقضای مهلت پذیره‌‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تامین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد؛ مگر آنکه با درخواست مدیر صندوق، موافقت سازمان برای افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی اخذ شود.

مهلت انجام فرایند پذیره‌نویسی توسط متقاضی یک ماه از تاریخ دریافت مجوز خواهد بود. هرگونه افزایش مدت پذیره‌نویسی در چارچوب سقف یک ماهه مذکور با اطلاع قبلی به سازمان امکان‌پذیر خواهد بود. در صورتی که مطابق مفاد اساسنامه حداقل واحدهای تعیین شده در امیدنامه پذیره‌نویسی نشده باشد، مدیر باید ظرف ۱۰ روز کاری وجوه واریزی به حساب صندوق را به پذیره‌نویسان بازپرداخت کند.

میزان تعهد و پرداخت موسسان، ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز صندوق توسط موسسان صندوق تعهد شده است. مابقی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق به ارزش مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری برای پذیره‌نویسی و خرید عموم عرضه می‌شود.

حقوق دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز و عادی، هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری نسبت به تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری خود، در خالص دارایی‌های صندوق سهیم‌اند اما حق تصمیم‌گیری در مورد دارایی‌های صندوق در چارچوب اساسنامه آن منحصرا از اخیارات مدیر صندوق است. صندوق دارای دو نوع واحد سرمایه‌گذاری عادی و ممتاز است. واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز در وحله اول متعلق به موسسان است.

این واحدها غیرقابل ابطال اما قابل انتقال است. مجمع صندوق از اجماع دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز تشکیل شده و هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری ممتاز از یک حق رای در مجمع برخوردار خواهند بود. دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری عادی در هر زمان می‌توانند مطابق مفاد اساس‌‎نامه اقدام به فروش واحدهای تحت تملک خود کنند.

معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود. دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند. یادآور می‌شود خریداران نمی‌توانند در دوران پذیره‌نویسی اقدام به فروش واحدهای سرمایه‌گذاری کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.