چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان
23 شهریور 1400 - 12:04
شناسه : 17747
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در سیصد و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال ۱۴۰۰ تاکنون به ۱۸۵ واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در سیصد و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: حدود ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون برای رونق فعالیت اقتصادی ۱۸۵ واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد. از این تعداد واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات ۵۸ واحد به ارزش حدود پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۲۷ واحد به ارزش حدود ۵۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بود.

وی افزود: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تاکنون ۳۸۲ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از دو هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به ۵۲ واحد صنعتی و کشاورزی امروز موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۶ واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات کارگروه، خاطرنشان کرد: از آبان ۱۳۹۹ تاکنون، ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و در این جلسات مشکلات ۱۴۲ واحد تولیدی بررسی شد و در جهت رفع موانع ۱۰۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید. همچنین طی این مدت، ۷۵ جلسه در مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان برگزار و مشکلات ۲۳۲ واحد مورد بررسی شد و ۲۹۰ مصوبه در جهت مانع‌زدایی این واحدها به تصویب رسید.

گفتنی است، بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.