چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پهنه شیروان در حال ورود به مسیر مطالعات اکتشافی
07 شهریور 1400 - 15:52
شناسه : 16774
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شیروان به‌زودی آغاز شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی‌اصغر رضازاده معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد قسمت جنوبی پهنه شیروان که به پهنه جنوبی استان متصل می‌شود دارای مواد معدنی فلزی است. در بخش شمالی این پهنه نیز پیش‌بینی می‌شود سنگ‌های تزئینی مرمر وجود داشته باشد که البته بخشی از آن در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی قرار دارد. در حال حاضر درخواست اکتشاف این منطقه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و در صورت تایید و موافقت، اکتشاف و مطالعات این منطقه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به جز پهنه شیروان دو پهنه دیگر در حال بررسی و اکتشاف است، افزود: در حال حاضر پهنه جنوب استان به مساحت هفت هزار هکتار توسط سازمان زمین‌شناسی در حال بررسی است که طبق مطالعات انجام شده این منطقه پتانسیل مواد معدنی فلزی دارد. البته مقرر شده بود که این منطقه آزاد شود اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی رخ نداده است.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پهنه‌های مذکور یک پهنه دیگر به مساحت ۶ هزار کیلومتر نیز توسط سازمان ایمیدرو در حال اکتشاف است که در آنجا ظرفیت ماده معدنی بوکسیت وجود دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.